Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
barava - červená 634 [drbik](27.2.2021 15:38:47)
Příspěvků: 29, poslední: 3.3.2021 16:00:0168442.Barvy a lakování
Musel jsem koupit jeden držák světla a tak jsem pořídil toto http://www.partdeck.cz/index.php?route=product/product&path=111_115&product_id=17353
Když to je uloženka tak předpokládám, že to je orginál barva. Dle toho mohu tedy nechat namíchat barvu (pokud se rozhodnu pro červenou). Já má domněnka správná?
drbik: Ta moje motorka byla původně skutečně VB, čemuž odpovídá i typové označení na štítku 634-7-09. Původní barva byla ta světlejší žlutá, což je první foto předrenovačního stavu. Protože motorka se ke mě dostala v nekompletním stavu, rozhodl jsem se z ní udělat klasickou 634-7-02 v barvě okr žlutý tmavý. Jak jsem psal, snažil jsem se o co nejpodobnější odstín odpovídající originálnímu ČSN 6400. I když to tak z fotek možná nevypadá, je ta barva o poznání tmavší oproti té původní VB žluti. [Ota] (3.3.2021 16:00:01)
Ještě jsem našel toto - tak zkusím prozkoumat všechny nabízené odstíny dle RAL https://www.mall.cz/vrchni-barvy-emaily/originalni-barvy-na-jawa-motorky-uhs-vysoky-lesk-ral-7044-0-15l-100031998753?tab=description [drbik] (3.3.2021 15:12:21)
Psal jsem přímo do Jawy číslo barvy nemají nikde dochované. Zkusím tedy toho Kennyho - předpokládám, že to je člověk z této firmy? - snad bude ochoten sdělit číslo barvy.
Jinak k příspěvku od Oty: ta barva, kterou máš ty na své 634 mě úplně neláká. Připomíná mi to ty policejní žluté - je to ono?
[drbik] (3.3.2021 15:10:25)
Budera: Okrová a zlatá je rozdíl. Na tom videu je určitě zlatá metalíza. O ní dílenská příručka praví, že se jedná o vypalovací krycí barvu Duplex 130 Metallic Gold z dovozu. Kdežto nízkovypalovací krycí barva žlutý okr tmavý má kód ČSN 6400. Tomu odpovídá barva mojí 634 (viz foto v mém profilu). Nechal jsem si v míchárně barev předložit vzorník ČSN, ve kterém jsem si odstín 6400 našel. Pak mi předložili mnohem podrobnější vzorník, podle kterého míchají. 100 % shodu s odstínem dle ČSN jsem nenašel, ale bude se to s tím odstínem shodovat na 95 a více procent. Každopádně ta barva se od barvy na videu diametrálně odlišuje. [Ota] (3.3.2021 13:31:14)
Zkus se dohodnout s Kennym, vsadim se ze uz pro nekoho tuhle zlatou lakoval. Muze bejt jakej chce, ale ja osobne s nim mam zkusenost takovou ze mi dolakovaval nadrz po chromu tak aby sedela ke zbytku kejvacky v puvodnim laku a odvedl naprosto spickovou praci, nepoznas ze to neni original.
Celou motorku bych si k nemu nedal, ale nadrz a dva kastliky do zlaty bez zavahani.
[Krizoň IV.] (1.3.2021 23:49:09)
Jsem to trubka, teď koukám že ta z odkazu z Brna tam má psáno vyloženě Pitavalka.-) Jinak žádná zlatá, ale podle techničáku co tam má nafocený je to barva OKROVÁ. No a jinak drbiku máš asi jen pár možností, buď najít někoho kdo má moto s originál barvou jako je tady Nick jak píše a podle nějaké to namíchat, (počítat třeba i s nějakou oxidací, vyblednutím a podobně), nebo vyhledat kdo to třeba kdysi v Jawě lakoval, znal někoho, věděl o tom něco víc, kolem Týnce by se možná někdo najít dal, ale je to otázka. Případně se ti tady někdo sám ozve. [Budera] (1.3.2021 22:58:19)
A to je přesně to co mi chybí - někdo, kdo toto řešil a buď má číslo ze vzorníku (což je možné že to ve vzorníku nebude), nebo někdo kdo barvu míchal a ta by dle mého taky měla mít nějaké číslo. [drbik] (1.3.2021 22:25:04)
Zlatý jednobudik se bez oilu dělal, mám ho doma v původním stavu. Je fakt ze když jsem k origo kastliku přidával dnešní vzorníky (v lakovne a nebyly to vzorníky RAL), tak ty nejak extra nesedi. Asi leda spektometr, či jak se tomu nadává:-) [Nick] (1.3.2021 22:13:57)
To mě těší, že byli i bez oilmasteru. Hledal jsem i ve starších dotazech a odstín zlaté tu řešilo více lidí, ale žádná odpověď. Vypadá to, jak kdyby zlatou nikdo nikdy nelakoval. [drbik] (1.3.2021 21:55:36)
Zdravím chlapci.
Nevím jestli mám taky přispět, ale zkusím to. Ta zlatá 634 se dělala i bez oilmasteru a co má drbík v příspěvku ty fotky z rajčete té 4ky s brněnskou značkou, tak se dělala a je to i originál barva která se lakovala. Něco sem taky dodám, je to tedy stažené z filmu, ale zachycena z té doby zlatá 4ka, můžete kouknout a prostudovat. Jinak mě potěšil Krizoň že používá slangově 4ka, jsem staršího data výroby a za mě se vždy používalo 4ka, ne nějaká konopnice, když 4ky jezdily tak Troška ještě ani nevěděl že něco takového bude točit.-) Foto data a nebo film. https://www.youtube.com/watch?v=vvF5gzAEhjw
[Budera] (1.3.2021 21:07:19)
Ja byl vzdycky velky fanousek oilu, ale kdyz jsem ted videl cerpadlo s ulomenou packou co zustala v klice u jirika, tak me celkem presel humor - na to neprijdes a neudelas s tim nic dokud nezadres (: [Krizoň IV.] (1.3.2021 18:37:18)
Oilmaster - to by se mi líbilo, ale zatím to je mimo předmět řešení a nevím zda někdy bude. Díky za tu fotku, pokud nic jiného nebude, tak aspoň něco. Ale kdyby kdokoliv měl číslo zlaté barvy, kterou na jawu použil, tak stále se tomu nebráním. Díky [drbik] (1.3.2021 17:36:48)
Original zlatej kastlik ma takovouhle barvu. https://krizon.rajce.idnes.cz/Oil/1479904557

Nevypaa to uplne spatne, me se to celkem libilo.
[Krizoň IV.] (1.3.2021 10:00:06)
Ja bych viko s vickem i nadrzku s komplet prislusenstvim na prodej mel, ale nejsou levny, a bohuzel nemam navic 350 cerpadlo. [Krizoň IV.] (1.3.2021 9:52:59)
Na zlatou barvu je podle mě lepší nechat si zajít chuť. Většinou totiž není zlatá, ale spíš taková "pokakaná". [Ota] (1.3.2021 9:15:46)
Pokud by se neobjevil nikdo, kdo má s lakováním zlaté zkušenosti - a tedy i nějaké číslo barvy. Tak pokud máš fotku detailní tak bych asi ani detailní fotkou zlatého kastlíku nepohrdnul. Ta se mi líbí o mnoho víc - včera jsem to zkoumal a mám přesně typ 634-8-16 r. 1980 - tak jak je v tom letáku. Stejně tak to má i tato https://raisidlo77.rajce.idnes.cz/Jawa_350_634-8-16_1980_-_Pitavalka/ (kdysi mi to sem někdo dal do příspěvku). Jediné co, tak nemám oilmaster. [drbik] (1.3.2021 7:19:19)
Vidis, zajimavy (:
Mrknu na to, jak to sedi podle originalu, rozhodne by to bylo jednodussi
[Krizoň IV.] (28.2.2021 23:38:35)
Krizon: nemyslíš náhodou tohle?
http://www.partdeck.cz/index.php?route=product/product&product_id=14682
[Maxwell] (28.2.2021 23:21:04)
Ja mam nekde fotky zlatyho kastliku co jsem ocmuchaval na burze, fotil jsem si to kvuli tomu napisu Oilmaster kterej se neda sehnat, nikdo ho nedela, a dokud nazaridim vlastni repliku tak delat nebude.
Sice to neni v rawu ale podle me by se to namichal melo dat.
[Krizoň IV.] (28.2.2021 22:13:41)
Krizoň IV. jak píšeš, červenou neprožívám, jen jsem reagoval na Honzu. Ta zlatá mě ale zajímá. Podle fotky v PC to těžko někdo namíchá. [drbik] (28.2.2021 22:03:27)
drbik: Podle me tech odstinu cervene bylo nekolik, mam tu treba predni drzaky na Lucas svetlo ktere proste nesedi barvou na jine origo dily.
Jako prozivat nejak extra preeesneee odstin ceveny je podle me zcestne. Bud to namichat podle vzorku nebo RAL. Ja mam treba 4ku lakovanou podle stareho skodovackeho vzorniku co maji v prodejne v Boleslavi a vypada to vyborne.
[Krizoň IV.] (28.2.2021 21:52:56)
Honza: v tom dotazu se píše o 638 a ta že prý měla šípkovou červenou což je RAL 8130. Nevím, zda je to ta samá jako byla na 634? Nicméně mě ještě zajímá číslo té zlaté barvy? Věděl by někdo? [drbik] (28.2.2021 21:17:31)
Tohle je zajimavej prospekt, ten jsem neznal, znamenam si !
Zlaty kastlik oilmaster se obcas objevi ke koupi, ale mel jsem za to ze to slo jenom na konopnice oily. Konopnice se zlaty obcas vidaji.
[Krizoň IV.] (28.2.2021 20:21:13)
Pokud ti jde o originalitu, tak RAL 3020 to jistě nebude, je to ČSN 8130, viz dotaz 52726. Jsou sice podobné, ale když to dáš vedle sebe, tak tam drobný rozdíl je. [Honza] (28.2.2021 19:10:49)
Z tohoto soudím, že se zlatá 634-8 jednobudík se dělala http://trmal.safo.cz/jawa_350_634/jawa_prospekty.htm
Zde teda píšou, že byla ve variantě s oilmasterem.
[drbik] (28.2.2021 12:37:47)
Zlatou osmicku jednobudik jsem nikdy nevidel. Bud cervena nebo cerna, v pripade oilmasteru. [Krizoň IV.] (28.2.2021 11:38:49)
Jo to číslo RAL 3020, jsem věděl. Pokud bude červená buď nechám namíchat nebo podle čísla. Ještě zvažuji zlatou - ta se mi líbí víc (ale původně ta má zlatá pravděpodobně nebyla - takže velké rozhodování). Dával někdo tuto barvu? Má někdo číslo barvy, kterou použil? [drbik] (28.2.2021 10:29:16)
Na 99% RAL 3020 [tony] (27.2.2021 21:09:21)
jo asi podle toho pude domíchat origo barva, ale budeš jí muset určit z papírovýho vzorníku porovnáním. Spektrometr to nesejme, je to malá plocha. [Kuba z Neve] (27.2.2021 19:51:04)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (5), 0,203 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 21.4.2021 23:11:43