Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Příspěvků: 8, poslední: 18.10.2020 8:38:4668120.všechno ostatní
Jako zde známej průkopník slepích cest bych se rád zeptal zkušenějších strojařů a průzkumníků. Unyverzála ze soustruhu "160" průměr válce 20cm dva satelity na ozubeném kole materiál litina. Stáří hooooodně. chtel bych se ji pokusit předělat na hrdlovačku na komínové roury. Pro představu https://ciko-kominy.cz/hrdlovacka/ šlo by vytvořit něco podobného z unyverzály???? Jestli ji zničím nic se neděje. Jde mi jen o to jestli mám vkládat energii na vyrobu paken. Ještě vysvětlím že ty profi jsou schopné to hrdlo udělat najednou ale dá se dělat i po částech takže není potřeba takový výkon. Je to doma pro mě na jeden komím 140mm takže na ten nejmenší možný. Univerzálu sem měl ted celou rozebranou vyčistil sem ji promazal a její stav uvnitř je vcelku dobrý takže nejslabší místo vidím zub na satelitu. Pak je ten masivní závit tam už se nic stát nemůže. Tak a ted mudrujte děkuji za jakékoliv názory .   Edit průměr válce je 25 cm
Ono v originále je jehlan pod stejným uhlem jako vnitřní jehlam v tom prvním rozděleném válci takže styčná plocha je značná a po namazání se to roztahuje samo krásně v ose. Nic mápad z univerzálou opouštím. alespom mám stojánek na vánoční stromeček letos připravený a začnu dělat smutné oči na kámoše co delá na cnc dílně :-) [kocourluk] (18.10.2020 8:38:46)
Kocoure, neni zač, hodně štěstí... a za případný fail neručím :) Každopádně bych to - pokud to jde - dělal tak, že bych ten kužel tlačil směrem do univerzály, naopak by to nemuselo vydržet vedení paken. A raději to rvát po malých kouscích a postupně, než se to snažit ustachanovčit naráz. Uvidíš, jak to půjde/nepůjde. Mmchd. - 4(6)boký kužel není kužel, ale jehlan :) A měl by být z něčeho hodně tvrdého, aby se ti pakny do něho nekously. [ladis] (17.10.2020 23:49:50)
Ladis to je supr nápad takový kužel se mi tu někde válí ted už jen stačí ty pakny stočit tak aby na něj sedly. Já už leta přemýšlím jak vyrobyt tem šestihraný(čtyř) kužel a vhodný válec. Díky za nápad [kocourluk] (17.10.2020 6:45:32)
Edit: spirálové kolo samozřejmě... [ladis] (16.10.2020 19:26:43)
Rvát to utahováním přes pastorek to nevydrží, na to to není stavěné. Jedině snad vyhodit šnekové kolo, nechat pakny na volno a roztahovat je přes nějaký kužel pomocí heveru, to si dokážu představit, že by ještě možná mohlo jít. [ladis] (16.10.2020 19:24:39)
Když jme dělali něco podobnýho, tak jsme hrdlo nahrubo skružili, přivařili k trubce a celé to pak na malých otáčkách přesoustružili. Mělo to délku necelé 0,5m, stěnu cca 2mm a byl to lisovací přípravek na železniční ložiska. Prohnout to na univerzálce by to podle mě nešlo. [grošák] (16.10.2020 19:16:06)
Ve všech hrdlovačkách co mi prošli pod rukou byli hevery max 5 tun. Jaké bylo potom ještě "stoupání" toho klínu. Ten klín a zakladní rozevírací část v které je ten klín bud je čtyřhraný nebo lépe šestihraný. jinak už sem tu potvoru těžkou zabalil do ručníku a hodil na hromadku dílů na soustruh páč v dílně se bude bourat a potřebuju místo. Ale stále mě to nepustilo jen je potřeba momentálně dělat rychle něco jiného. Ale aspon vím jak to vypadá zevnitř a je to namazaný . [kocourluk] (16.10.2020 18:18:38)
Mám na soustruhu 160 univerzálku, zdeformovat trubku o průměru cca 50 mm a tl. 2mm tak to už se musí vyvinout nějaká síla, spíš na kličku nasadit trubku, ale to už hrozí že někde něco povolí. Na natažení materiálu bude potřeba ještě větší síla. Viděl bych to tak na 2 metrovou rouru. Na obrázku používají hydrauliku a ta bude tlačit tak kolem 5 až 10 tun
Takže za mě to ta univerzálka nevydrží.
[Petan69] (16.10.2020 16:39:44)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (9), 0,156 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 25.10.2020 22:49:14