SQL spojení: 1 (22), 0,078 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 10.10.2024 0:35:30
Dotazy uživatele
Motorky
|
Data
|
Práva
Zobrazit seznam
Dotazy
|
Inzeráty
|
Cestopisy
Novější
Starší
Dotazů na stránku:
1
2
5
10
20
40
60
100
Příspěvků k dotazu:
0
5
10
20
40
60
100
1
2
3
4
5
Kastlik
[Hlade]
(28.11.2006 13:35:55)
Příspěvků:
7
, poslední:
29.11.2006 16:23:12
9511.
Elektro
Zdárek lidi, může mi někdo z vás změřit kolik je místa v pravym kasliku u panely? Tam co je spínač brzdovky. Chci tam nacpat elektronickej regler, ale trčim v Liberci a motorku mam doma tak se tam nedostanu. Díky.
Přidat příspěvek
Pokud to nebude nějaká Tvoje výroba, tak by se měl přece vejít místo originálního...
[peter-353]
(29.11.2006 16:23:12)
Fajn, moc dík...
[Hlade]
(28.11.2006 15:06:44)
Tak ještě jednou:o) 5,5 x cca16
[Leopold]
(28.11.2006 14:43:20)
Leopold: Ne ne, já myslel jen tu úzkou nudli pod kapsou na nářadí. tam co je ten spínač.
[Hlade]
(28.11.2006 14:33:27)
cca 20 x 28
[Leopold]
(28.11.2006 14:18:26)
Jj, přesně to myslim. Náhodou netušíš ostatní rozměry viď?
[Hlade]
(28.11.2006 13:48:05)
ta kapsa je 5 cm široká. Pokud jsi myslel to.
[maspe]
(28.11.2006 13:44:16)
Kompresní poměr
[Hlade]
(28.11.2006 1:04:47)
Příspěvků:
11
, poslední:
29.11.2006 0:28:02
9507.
všechno ostatní
Zdárek lidi. Jak se vlastně počítá kompresní poměr? Je to poměr oběmů v horní a dolní úvrati, nebo v horní úvrati a na úrovni zavření výfukovýho knálu? Nebo jinak?
Přidat příspěvek
jj, fk ma pravdu, kompresni pomer jak je pocitany u jawy nema moc velkou vypovidaci hodnotu, protoze kdyz by byla horni hrana vyfuku o dejmetomu 5mm vyse, tak razem klesne kompresni tlak a zdalo by se, ze ma pritom vysoky pomer....proto je taky jasny, proc nemuze byt divny, ze jawka s kompresi pres 9:1 jede na benzin 84oktanu, kdyz srovnatelny 4T treba skodovka ma uz predepsany 96 :-)
[Hruši]
(29.11.2006 0:28:02)
Tak jsem si vzal k ruce literaturu (Pavel Husák: Sportovní motocykly,Naše vojsko 1972) a tam se píše, že kompresní poměr je dán součtem objemu válce a objemu spalovacího prostoru, to celé děleno objemem spalovacího prostoru. To s tim objemem válce až po uzavření všech kanálků horní hranou pístu opravdu používali japonci u 2T krosek. To je taky vyčtený z tý knížky...
[Paja250]
(28.11.2006 16:01:24)
U Jawy je to vypočteno z celého objemu válce a u fichtla to souhlasí celkem přesně. Větší vypovýdající hodnotu má stupeň komprese vypočtený až po uzavření výfuk.kanálu.
[fk]
(28.11.2006 16:01:01)
Venca_n: Njn... dobrá... příště tě budu brát víc vážně no :D Doufal jsem že to třeba ještě někdo potrvrdí.
[Hlade]
(28.11.2006 15:09:22)
Hlade:
28.11.2006 7:30:36
[Venca_n]
(28.11.2006 14:48:46)
Tak jak říká Machy, machrujte odborníci :D Jak je to u Jawy?
[Hlade]
(28.11.2006 13:08:56)
V autoškole nám tuším technik říkal,že jedna norma je spalovací prostor+zdvihový prostor děleno spalovacím prostorem.Ta druhá je ,zdvihový prostor děleno spalovacím.
(Bez záruky)
[VDM]
(28.11.2006 12:18:08)
Ale jak je to u těch dvoutaktů taky přesně nevim. Dává mi to taky smysl až po uzavření kanálků. Takže pište odborníci, taky se rád se něčemu přiučim :o)
[Machy]
(28.11.2006 9:50:46)
Zkus kouknout na tenhle strohej článeček ve wickipedii:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Kompresn%C3%AD_pom%C4%9Br
[Machy]
(28.11.2006 9:47:25)
U dvoutaktu to různý výrobci počítaj různě, běžne se bere celý zdvid ale třeba japonci u krosek počítali zdvih až po uzavření kanálů.
[dePorsche]
(28.11.2006 8:51:14)
Ten kanál s tím nemá co dělat - u čtyřtaktu není a kompresní poměr se počítá stejně.
Poměr = (zdvihový objem + objem spalovacího prostoru): objemu spalovacího prostoru.
[Venca_n]
(28.11.2006 7:30:36)
Jawa 90
[Hlade]
(14.11.2006 23:06:37)
Příspěvků:
6
, poslední:
18.11.2006 17:34:27
9323.
všechno ostatní
Zdar lidi.
Nemá někdo fotky otočný clony sání u 90sátky? Zajímalo by mě jak přesně je to tam udělaný, jaký jsou tam vůle atd. Malůvky z příručky a katalogu jsem viděl ale fotka je fotka... Díky
Přidat příspěvek
otočnou clonou v sání jsem pochopil clonu co je mezi karburátorem a filtrem, rotační šoupátko je trochu jiná písnička, ale jde napsat rovnou rotační šoupátko, zvlášť když je klapka v sání. Fotky šoupátka budou
[Michal5]
(18.11.2006 17:34:27)
aha ...tak jeden motor mam rozebranej, ale momentalne nemam k dispozici fotak
[Hruši]
(15.11.2006 23:20:30)
Vyrabet nic nechci. Proste mě zajímá jak to tam je udělaný. Jak moc těsně to zavírá a tak podobně.... Prostě jsem na ten motor zvědavej a v reálu nemam nárok se na něj zblízka (spíš zevnitř) podivat. To je celý.
[Hlade]
(15.11.2006 19:18:05)
Michal5: teda 4hranu, ale to nic nemeni na situaci...
[Hruši]
(15.11.2006 19:05:01)
Michal5: plechovy kolecko na sestihranu? to jsou mi novinky .....je to pertinaxovy kolecko s vyrezem a je ulozeny pres drazkovani
Hlade: jestli ho chces vyrabet rucne, tak to si docela das s tim drazkovanim, myslim ze se dela replika
[Hruši]
(15.11.2006 19:04:27)
napiš mi maila fotky ti pošlu o víkendu jinak je to plechový kolečko na 4hranu a je v něm tuším šestka dírka
[Michal5]
(15.11.2006 16:07:18)
Dobíjení trochu jinak
[Hlade]
(27.10.2006 22:26:46)
Příspěvků:
5
, poslední:
28.10.2006 13:49:25
9059.
Elektro
Už mockrát tu byla výměna dynama 45W za 75W nebo něco podobnýho ale co takle nabastlit na panelu altik třeba z 640 nebo jinej novější. Jawáckej alt jsem v ruce vživotě neměl tak si to nedovedu představit jak velkej je v nich rozdíl. Co na to naši odborníci? Jak velkej boj by to byl přebastlit?
Přidat příspěvek
musel bys zvetsit prostor - pac alt je vetsi nez dynamo, vyrobit drzaky - dynamo ¨2 srouby, alt 4, a namerit jak sedi rotor a stator - jedine bych to delal na nahradnim bloku a kouknout co je nutny zmenit - sranda to nebude, urcite nutny soustruh
[hipik634]
(28.10.2006 13:49:25)
boj o přebastlení až moc velkej, lepší a mín pracný bude VAPE
[krf]
(28.10.2006 10:39:04)
Jj, to Matesovo řešení už jsem viděl... :D
[Hlade]
(28.10.2006 9:32:15)
altik nenabastlis...jedine ze bys to udelal jak mates :-) altik z auta k ramu a pres remen od kliky ho pohanet :-) jiank ne...nebo vape
[DAWID]
(27.10.2006 23:40:19)
myslím že tvar karteru a vzájemné rozměry těchto součástí bude problém... Kdyby nebyl, tak už to tam halda lidí má. Ale altík z auta jde i na Panelku :-D
[maspe]
(27.10.2006 23:26:00)
Dráty
[Hlade]
(6.8.2006 12:17:03)
Příspěvků:
3
, poslední:
6.8.2006 17:50:21
7396.
všechno ostatní
Zdravim lidi. Kde by se daly v okolí Semil sehnat dráty do kola na panelu? (Tj 16" kolo). Popřípadě nějaký rozměry. Díky
Přidat příspěvek
fiedler - mototechna jawa na howno.... nemá nic co se týče složitějších věcí... začíná u trysek na pionýra a končí u duše na babetu
[krf]
(6.8.2006 17:50:21)
Hlávka - Svoboda n.U.
Vrchlabí u muzea KRNAPu - shop, před nímž stojí Ogaři s cenama v EURech
Fiedler - Náchod/Jaroměř.
sesamoto.cz - na dobírku
[jstefajn]
(6.8.2006 12:42:34)
rozměry M4x119 drát nypl M4,kde u semil napíše někdo jiný...
[jaw250]
(6.8.2006 12:26:20)
Zase kryt řetězu
[Hlade]
(25.6.2006 15:06:41)
Příspěvků:
8
, poslední:
25.6.2006 19:45:21
6272.
všechno ostatní
Už jsem to tu psal. Minulej tejden se mi vydal kryt řetězu na cestu směrem k zápalku. Zatim zjištné škody jsou urvanej napínák řetězu, nakopnutej tlumič, dva urvaný dráty v zadnim kole, ohnutá a vorvná stupačka a samozřejmě ten kryt (Mj, má docela zajímavej tvar :D ) Zatim jsem to ještě nestih rozdělat (kus krytu je ještě v motoru) tak jsem se chtěl zeptat jaká je šance že jsem doku***l i převodovku.
Přidat příspěvek
xTas: lepší 2x než vůbec :-)
[maspe]
(25.6.2006 19:45:21)
do pice 2x
[xTas]
(25.6.2006 18:40:56)
http://www.jawamania.info/Files/users/6030/25062006102.jpg
:)
[xTas]
(25.6.2006 18:40:15)
http://www.jawamania.info/Files/users/6030/25062006102.jpg
[xTas]
(25.6.2006 18:39:49)
Neměl bys větší fotku? Ale pěkný kolečko.
[dave-lister]
(25.6.2006 18:27:39)
takhle to zkoncilo u me na 477 kdyz preskocil retez
http://www.jawamania.info/Files/users/6030/25062006102m.jpg
asi sem te moc nepotesil :)
[xTas]
(25.6.2006 17:30:24)
no uz sem nekolikrat videl v tomhle pripade vycesany kolecka :-)
[Novis]
(25.6.2006 16:52:41)
Já jsem jednou viděl třindu který prasknul řetěz, praskla kvůli tomu hlavní hřídel v převodovce. Takže jistá šance tady je.
[dave-lister]
(25.6.2006 16:33:35)
Krucikpisk
[Hlade]
(20.6.2006 22:16:03)
Příspěvků:
9
, poslední:
21.6.2006 15:24:01
6141.
všechno ostatní
Tak jedu do pr**le a ne na Krucik. Dneska jsem dolaďoval regler, na trojku točim panelu jak prdlej aby dávalo dynamo co nejvíc a najednou co se nestalo. Vypadnul mi šroubek co spojuje kryt řetězu.... Kolo šlo okamžitě do bloku. Ještě že tam mam tu dvacet let starou kamennou gumu která začala brzdit až když se trochu ohřála takže jsem to dost douho ustál a seknul sebou až pak.... Já vim, patří tam závlačka... :D
Přidat příspěvek
Taky na vlastním nejedu, pokud vůbec pojedu :-( Moto vypadalo slušně, po srážce s blbcem v oktávce, ale dohromady to dát nestihnu. Ach jo, že zrovna teď...
[Šáfor]
(21.6.2006 15:24:01)
No a jaké sou teda vlastně škody?si neic nenapsal....btw-jeden z důvodů,proč posílám kryty řetězů obloukem do koše ;-)
[jaw250]
(21.6.2006 14:16:15)
podle toho jestli to vylamalo naky kolecka v prevodovce.. mates tak ja se taky stavim a nakej ekologickej si vyberu :D
[xTas]
(21.6.2006 13:34:31)
Hlade stav se u mě v garáži
[Mates]
(21.6.2006 8:45:19)
Davy: U Matese by to problém nebyl, ten by jenom z útrob své jawagaráže vytáhnul jinej motor, ale uznávám, že každej nemá takový železný zásoby:-)).
Hlade: Držím palce, abys to stihnul opravit.
[Ota]
(21.6.2006 8:37:19)
kdo nekdy videl motor po zasahu namuchlanym krytem retezu tak 1. vi ze za tri dny to dokupy dat nejde a 2. nema kryt retezu :)
[Davy_]
(21.6.2006 7:28:04)
:-D :-D viz kluci pode mnou :-D
[jaw250]
(21.6.2006 6:13:20)
a co ti brani to dat dokupy? mas este 3dny
[Ondra Č125]
(21.6.2006 0:09:54)
Blbá výmluva
[Mates]
(20.6.2006 23:44:27)
Už to jede
[Hlade]
(8.6.2006 21:47:52)
Příspěvků:
7
, poslední:
9.6.2006 19:31:53
5790.
všechno ostatní
Tak přátelé, dnešní den se zapíše zlatym písmem do hystorie! Před půl hodinou se konečně z válce mé panelky ozvaly první náhodné výbuch po půl roce. Sice vůbec netáhne, asi je tam brutální předsih nebo taky zástih (nenastavoval sem ho) a o dobíjení si můžu nechat zdát ale balfe to! Kua já sem šťastnej jak malej Jarda :D
Přidat příspěvek
Ale už je to v pohodě, máma mě zašyla :D
A zalepyla ;D
[Krajda]
(9.6.2006 19:31:53)
Patří ti to, puntičkáři...
[Hlade]
(9.6.2006 14:05:54)
Ano, prave jsem pukl vejpul :D
[Krajda]
(9.6.2006 13:12:31)
Krajda: njn, aby tě to neroztrho :D
[Hlade]
(9.6.2006 12:44:43)
:-)
[jaw250]
(8.6.2006 21:54:09)
Tak to budes asi hYstorik formatu Palackeho, ne :) ?
[Krajda]
(8.6.2006 21:51:07)
Ať to tu zbytečně nesmrdí....
[Hlade]
(8.6.2006 21:48:37)
Blatník 250/559
[Hlade]
(30.5.2006 21:22:12)
Příspěvků:
2
, poslední:
30.5.2006 22:46:33
5550.
všechno ostatní
Nevi tu někdo jestli je stejnej zadní blatník na panele a na kejvačce?
Přidat příspěvek
jsou stejný jen typ 592 má jinak vyvrtaný díry na držák světla
[Mates]
(30.5.2006 22:46:33)
Tusim, ze jsou stejny (ramy se od sebe moc nelisi). Ale nic nezkazis tim, kdyz to vyzkousis :)
[Shantis]
(30.5.2006 22:17:51)
Vložka válce
[Hlade]
(26.5.2006 14:51:57)
Příspěvků:
4
, poslední:
27.5.2006 12:42:38
5451.
všechno ostatní
Zdarec lidi. Nemá někdo nějakej způsob jak nalisovat vložku do válce tak aby lícovaly kanály? Nebo to mam prostě jen odhadnout a doufat že se trefim?
Přidat příspěvek
Když jde o převoranej válec na fichtla tak na tom klidně šetřit budu.... Já to nějak udělám, přeci nejsem upná lemra ne?? :DDD
[Hlade]
(27.5.2006 12:42:38)
Hlade: jsou věci kde se šetřit nevyplácí...a krom toho zalisování tka drahý nebude..
[mais]
(27.5.2006 12:29:43)
Jsem snad milionář aby za mě všechno dělali druhý? Hold si s tim nějak pohraju no.
[Hlade]
(27.5.2006 10:45:10)
nejlepší je to zadat firmě, doma se netrefíš
[mais]
(26.5.2006 21:18:21)
4Q fichtl
[Hlade]
(23.5.2006 13:57:08)
Příspěvků:
12
, poslední:
23.5.2006 20:51:18
5378.
všechno ostatní
Právě mě napdla takvá úchylárna. Nabastlit do fichtláckýho motoru převodovku ze simála... Neví někdo jak je široká převodovka ve fichtloj a jak v simploj? Fichtláckou si změřim, tu mam ale simáckou ne. Já myslim že by to šlo.... jen by se tam muselo nabastlit kolečko navíc... no uvidíme... Jsem zvědavejna reakce :D
Přidat příspěvek
Hlade: Semnou ve státní svátky to jelo také :)
[CErin YBR 125]
(23.5.2006 20:51:18)
suffering: Vim jak se tam řadí, to by byl řešitelnej problém. Mam to vymyšlený za zachování části současnýho systému.
CErin: S mojí muší postavou ho vytočim i na trojku :D
Venca_n: Ale to by byla neskutečná nuda!
Zkrátka jsem měl dneska takovej mozkovej průjem tak jsem vymejšlel kraviny místo učení na maturu.
[Hlade]
(23.5.2006 20:49:04)
Kdybys jezdil na sraz mopedů v Žebráku tak se tma několikrát objevil 4Q pařez tak jsi mohl hledat majitele aby referoval :-) Ale zklamu tě měl úplně jiný kartery :-) A jinak 4kvaltovýho fichtla už přece dělaj z Betky :-)
[Garfield]
(23.5.2006 16:32:21)
Spis bych tam narval motor ze "cinsky babety" byl to licencovanej motor Honda myslim 4 takt a 4qalt. Velikostne jako foch. Myslim ze se to jmenovalo hero gizmo
[Mambo]
(23.5.2006 16:10:05)
Úplně nejlevnější a nejjednodušší řešení = zapomenout na tyhle nesmyslný pokusy.
[Venca_n]
(23.5.2006 15:46:55)
Přímá úměrnost: Nejede to na trojku, nepojede to ani na 4ku. Z kopce račí v zálehu na Nko :D
[CErin YBR 125]
(23.5.2006 15:15:54)
míň práce je dát celej motor ze simsona do fichtla a dokonce to i líp pojede
[Mates]
(23.5.2006 15:15:36)
na 4q fichtloj jsem mohl mit kartery, kdysi je odlejval svazarm a davala se tam převodovka z čz. S tim simsonem bude asi problem, ma uplne jinej system převodovky)) nemá vidličky ale drážkovanou hřídel, která horizontálním posuvem vtlačuje řadící kuličky do drážek v kolečkách . Mechanismus převodu otáčivého pohybu na posuvný je pod levým víkem motoru, nemáš šanci ho do fichtloj dostat.
[suffering]
(23.5.2006 14:36:58)
Jeste na kazdy riditko RevoShit a nema to chybu :)))
[Mike 175]
(23.5.2006 14:26:32)
Taky tu byl kdysi jeste navrh dat dozadu prehazovacku, a kdyby se dal dopredu jeste presmykac, tak je to dokonaly :))
[Mike 175]
(23.5.2006 14:25:33)
Že bych řadil půlky jako v tatrovce ne? To další kolečky by tam muselo bejt proto že fichtl má vstup i výstup z převodovky na jedný hřídeli ale simál ne.
[Hlade]
(23.5.2006 14:20:36)
Když za motor přidáš ještě dvouqaltní převodvčičku tak máš rovnou 6q
[Wiku]
(23.5.2006 14:17:38)
Dynamo
[Hlade]
(22.5.2006 13:50:32)
Příspěvků:
8
, poslední:
23.5.2006 12:58:28
5342.
všechno ostatní
Zdravim, už jsem se jednou ptal ale zapadlo to. Zvládne 45W stator dostatečně vybudit 75W rotor? Díky
Přidat příspěvek
Je mi to jasný, díky. Stejně tam časem půjde ten elektronickej regulátor co si mi tenkrát posílal.
[Hlade]
(23.5.2006 12:58:28)
Ano, proudovy vinuti ti bude pri pretizeni nad 45W snizovat buzeni statoru, muzes tomu odpomoct odmotanim jednoho zavitu silneho dratu, ale pozor musi se pak vyzkouset, jestli pri poklesu otacek rele odpadne a kontrolka se rozsviti(pres proudove vinuti se pri proudu z baterky do dynama rele odbuzuje a kotva odskoci), rele pak bude odskakovat pri vtsim proudu = vetsi opalovani kontaktu zpetneho spinace, takze kratsi zivotnost, ale o kolik, to ti nereknu.
[El Fag]
(22.5.2006 21:04:06)
Tak to muselo delat rele, ktere neuregulovalo vystup dynama na max 7V. Odkourit ho muzes uplne jednoduse - svorku M zkratnes na kostru(= plne neregulovane buzeni) a vytocis motor, na dynamu a tim padem i na statoru buides mit nejakych 15 -20V a za chvili se ti ze statoru zacoudi, pokud budes mit spatne rele ktere bude drzet M na kostre jako pri malych otackach je to to samy, shoret by rozhodne nemel.
[El Fag]
(22.5.2006 18:50:40)
El Fag: tak to jsi mě překvapil pokus instalace rotoru 75 W do statoru 45 W jsem provedl 2x v životě a pokaždý se z toho po chvíli provozu začoudilo a stator byl na převinutí :o(
[mais]
(22.5.2006 16:15:09)
Fajn, šlo mi o to jestli má větší magnetickej výkon. Zkusíme a vidíme..... Jen co seženu ten rotor.
Ještě detajl. 45W relátko by to mělo přežít ale pokud uvažuju správně tak bude proudový vinutí omezovat výkon, je to tak?
[Hlade]
(22.5.2006 15:27:39)
Odpory vinuti statoru nemam napsane a 75 W stator k dispozici nemam, ale oba musi snest trvale buzeni cca 7V, poskodit se rozhodne nemuze.
[El Fag]
(22.5.2006 15:05:03)
Oba statory jsou na navinuty na buzeni 6V, oba rotory davaji napeti stejne, odpory vinuti statoru se take nelisi(pokud, rtakze si myslim ze i mag pole bude stejne, pokud by bylo slabsi, tak by 75W rotor daval plny vykon az pri vyssich otackach. Ja vim, ze 75W rotor v 45W statoru funguje ale jestli je zmana otacek pri kterych to dava plny vykon zmereny nemam.Mysalim, ze bude nevyznamna.
[El Fag]
(22.5.2006 15:01:45)
copak o to jestli zvládne, ale co tomu řekne stator až do něj rotor nacpe 75W oh to bude zase jednou Come on stator light my fire :o) fakt to nedoporučuju zkoušet...
[mais]
(22.5.2006 14:40:52)
Svíce
[Hlade]
(21.4.2006 15:33:59)
Příspěvků:
6
, poslední:
22.4.2006 12:37:05
4481.
všechno ostatní
Mam obligátní otázku. Jaká svíčka patří do fichtla?
Přidat příspěvek
Venca_n: To je silně nepravděpodobný. Ten motor je 500Km po generálce. Všechny gufera sou nový.
[Hlade]
(22.4.2006 12:37:05)
1. Jde tam pořádně palivo? Co když je přicpanej některej kanálek?
2. Jak jsi zjišťoval, že to falešnej vzduch nepřisává? Co když ho táhne přes pravý gufero?
[Venca_n]
(21.4.2006 22:10:14)
Dík. Nevim co se to děje. Nic sem s motorem nedělal a fichtl najednou z ničeho nic přestal táhnout a přehřejvá se. Taky nesmyslně vyskočil volnoběh. Falešnej vzduch tam nejde, přidřený to neni, hlava nefouká, svíčkou to neni..... já vážně nevim....
Ještě navíc sem si ho dneska důsledně odřel. Potkal jsem takový malý překvápko v podobě kaluže oleje v zatáčce..... milé...
[Hlade]
(21.4.2006 20:47:49)
IZOLATOR special... ta jela jako das i v parnu
[krf]
(21.4.2006 18:04:17)
Svíčka Brisk N14C
[jawa 350]
(21.4.2006 16:15:59)
N15C a na léto když je vedro tak může bejt i N14C...
[Kuba z Neve]
(21.4.2006 16:09:23)
Tatran
[Hlade]
(16.4.2006 20:54:27)
Příspěvků:
17
, poslední:
17.4.2006 21:39:08
4338.
všechno ostatní
Neví někdo ze zdejší honorace jak je vymyšleý zapalování u Tatarna? Kamarád si ho nedávno koupil, tak probíhaly vstupní testy a pokusy. Nejdřiv sem sundal fajfku a vytáhnul ji ven z plechů, pak jsem startérem točil motorem (chtěl sem vědět jak to s tim bude cvičit), tak z fajfky lítaly 2,5 - 3cm blesky na kostru. A to tam jsou dost mizerný baterky. Dost mě ten výkon překvapil, je to normální?
Přidat příspěvek
Mike: To je přesně ono! Ta brutální elektronka je součástí zdroje napětí pro teslák a ten sloup je samotnej teslův teransformátor.... mazecký zařízení...
[Hlade]
(17.4.2006 21:39:08)
Nedavno mi jeden manik ukazoval zarizeni na vyrobu asi 1,5 mil. voltu, zajimavy zarizeni, obsahovalo to mimo jiny nakou unikatni ruskou elektronku na vyrobu potrebny frekvence, kondenzatory v olejovych vanach a asi metrovou trubku ovinutou tenoulinkym drateckem a nahore spicka. Z tech jisker bylo videt asi jenom 20-30 centaku, na fotce to melo udajne az 10 metru. A kdyz mi dal do ruky zarivku tak ji to rozsvitilo.
[Mike 175]
(17.4.2006 20:25:13)
30kV odpovídá ve vzduchu 3cm onlouku (výboji) počítá se 1cm/10kV (jestli se nemýlím)
[maspe]
(17.4.2006 19:10:02)
V případě toho 2. obrázku je zdroj 20A při 230V, takže to je ještě "spořivý" zařizení .)
[Amarok]
(17.4.2006 15:33:37)
Amarok: No právě, odběr, ale ven z ní leze jen pár miliků. Na napájní těhle velkejch tesláků se používaj tzv. MOTy Je to zdroj tepavýho VN o dost velikym proudu. Jsou to strašný zařízení, v praxi naprosto nepoužittelný čemukoli.
[Hlade]
(17.4.2006 13:59:12)
Amarok: chudák pan Ampér :c)
[Láďa Fajrák]
(17.4.2006 13:36:23)
Fuj "odbř" :-D myslel jsem odběr
[Amarok]
(17.4.2006 12:56:14)
No, on odbř zapalovací cívky je cca ta jedna ampéra...
[Amarok]
(17.4.2006 12:55:38)
Hmmm to nevim, takle velkej teslák..... to bude potřebovat tak aspoň ampéru.... Mam tyhle hračky rád.... je s tim sranda i když to občas vraždí :D
[Hlade]
(17.4.2006 11:45:48)
V cívce - cíka na 12V zvětšení zhruba 12000 krát, takže z těch 12V dostaneš cca 30KV
[Amarok]
(17.4.2006 11:19:49)
Tatran má 12V eletriku, kvůli startéru, ale stejně mě to dost překvapilo.
Amarok: Nj, teslák.... ten už sem taky stavěl ale kde vemeš na mašině nějakejch 10KV na napájení?
[Hlade]
(17.4.2006 11:08:54)
Páťa: To je už samozřejmě VAPE :-D
VAPE totiž dáva jiskru jak sviňa
[Amarok]
(17.4.2006 9:42:19)
To bych chtel domu jako vanocni stromecek :)
[Mambo]
(17.4.2006 9:12:30)
Amarok: to se muselo poskladat hodne jawicek :-) nebo uz to ma VAPE? :-D
[Paťa]
(17.4.2006 2:21:39)
No teprve tohle je mazec
http://img124.imageshack.us/img124/9812/t6windy4jz.jpg
Ale to bys musel do cívky pustit 220V - pak bys tam měl 1,25MV.
Ale je odzkoušeno, že to ta cívka vydrží jen....no prostě to nevydrží.
[Amarok]
(16.4.2006 23:32:14)
Amarok: mazec fotka :-)
[Paťa]
(16.4.2006 23:04:37)
Nevím sice, co je v Tatranu přesně za cívky (a na jaký napětí jsou), ale je to možný, jelikož v cíkách bývá cca 30KV.
Pro srovnání výboj při 60KV:
http://members.iinet.net.au/~pterren/HVICdimmer_small.jpg
[Amarok]
(16.4.2006 22:17:47)
Blatník 250/559
[Hlade]
(6.4.2006 18:35:22)
Příspěvků:
2
, poslední:
6.4.2006 20:42:56
4070.
Informace
Nazdárek lidi. Může mi někdo vyfotit jak přesně má vypadat zadní blatník na panelce? Má tam bejt ten malej blatníček nebo by to mělo bejt v celku? Na tý mojí se někdo vyřádil a je to nějaký zvednutý, možná i devatenáctkovej blatník tak nevim...
Přidat příspěvek
Díky. Jak tak zjišťuju tak budu shánět origo blatník. Pod tim stávajícím protáhnu ruku :( a čučí dozadu. Vypadá to divně. Musim konečně udělat nějaký fotky.
[Hlade]
(6.4.2006 20:42:56)
Nevím co máš na mysli malým blatníčkem, ale mrkni mi do profilu, tam najdeš nějaký fotky. Jinak jestli tím myslíš ten kousek, co je před zadní kolem,mezi kaslíky, tak ten tam má být. Zkusím najít další fotky a poslat ti je na mail. Jo a devatenáckovej blatník poznáš podle toho, že je na vrchu (co je normálně pod sedlem) jakoby nastavenej asi 5cm širokým pruhem plechu.
[trepif]
(6.4.2006 19:03:44)
Ložiska
[Hlade]
(2.4.2006 21:13:44)
Příspěvků:
6
, poslední:
3.4.2006 15:00:23
3933.
všechno ostatní
Zdárek pánové. Co máte v kolech za ložiska? Klasiku? Zapouzdřený? NSK? Vytáhnul sem totíž po zimě fíka a po pár zatáčkach si řikám že se chová nějak divně tak sem vzal za kolo a je tam vůle jak hrom. Halt když sem na tom jezdil celý léto a pomalu se to zhoršovalo tak mi to tak nějak nepřišlo ale teď abych se učil znova jezdit. :D
Přidat příspěvek
jedine 2RS a nechat stavajici prachovky, pak to je skoro neznicitelny. mam v kolech a az odejdou v rozete, tak tam taky pujdou
[Hruši]
(3.4.2006 15:00:23)
ZKL oboustraně zakrytá unesou i 300kg těžkého hadráka. :-)
[Honza-Velorex]
(3.4.2006 14:51:40)
jj... v rozete mam ZKL 2RS ...do kol prijdou az budou prachy :)
[Ondra Č125]
(3.4.2006 8:25:14)
Do kola a rozety jednoznačně 2RS
[Jeník]
(3.4.2006 7:44:57)
Dal sem tam podle stránek Jeníka zapouzdřený 2RS, výhoda je to že sou po celou svou životnost prakticky bezúdržbový.
http://jenikovo.misto.cz/_MAIL_/zajimavosti/tipy_jawa_02.htm
[mazhor]
(2.4.2006 22:07:08)
zapouzreny jsou do kol lepsi... dnes jsem to taky opravoval. Zjistil jsem ze je lozisko volne uz na osicce, tak jsem ji nechal pozinkovat, ted tam loziska sla docela ztuha. tak doufam ze to chvili vydrzi...
[lukfa]
(2.4.2006 21:30:43)
Spojka 250/559
[Hlade]
(13.3.2006 18:18:01)
Příspěvků:
5
, poslední:
14.3.2006 10:11:57
3361.
všechno ostatní
Zdarec pánové a dámy. (dámy nechci diskriminovat ale přeci jen jich tu je trochu míň tak proto jsou až druhý)
Může mi někdo říct jakou axiální vůli by měl mít spojkovej koš na futru, mam to tam všechno takový hnusně vymyčkaný tak nevim jak by to mělo vypadat. Díky
Přidat příspěvek
Milimetrová vůle možná je, ale v případě, že košem kýveš šikmo. Tedy něco mezi radiálním a axiálním působením. To je normální i u nového koše a nového futra.
[Honza-Velorex]
(14.3.2006 10:11:57)
Radiální je jasná, mam probroušenej koš a budu do toho dělat nový futro (bylo to tam zadrbaný) tak tam nechám udělat nějakejch pár stovek ale jde mi o to jakou tam nechat axiální aby nebrečel řetěz, ten novej primár co sem kupoval má sice vůli jak hrom ale nechci ho odpravit hned.
[Hlade]
(14.3.2006 8:36:17)
Radiální vůle milimetr a víc je vůle jako prase, to už by se ten koš křížil, jesně že to má být suvný uložení, takže vůle v setinách. Když byla díra v koši ochozená, existovalo taky větší futro a pak se díra musela přestružit.
[Karel_B]
(14.3.2006 8:25:48)
no tak to by u jawy asi neklaplo :-) , kos je vetsinou volnejsi i na novym furtu vulepo dotazeni do cca 1mm naokrajich je prijatelna , nesmi hrkat moc jinak vymen pozdro nebo rovnou kos ,ale ze zkusenosti vim ze i 2mm kos s vuli jeste neormalne funguje ale asi uz z toho neni odvazany retez a vybrace jdou uz taky nahoru
[milánek]
(13.3.2006 21:59:41)
Nemyslíš spíš radiální vůli? Přitáhne se přece maticí se zajišťovací podložkou, takže by axiální vůle snad neměla vadit, ne? Co se týče té radiální - tak asi jen normální suvné uložení, takže řádově v setinách - jestli jsem dobře pochopil dotaz.
[peter-353]
(13.3.2006 20:41:42)
Zrcátka na 250/559
[Hlade]
(28.2.2006 13:59:57)
Příspěvků:
4
, poslední:
28.2.2006 20:18:06
3017.
všechno ostatní
Zdárek, lidi. Přemejšlel sem jak nejlíp přidělat zcátka na panelku s úzkejma řídítkama. Zatim tam mam zrcátko z fíka, zašroubovaný místo zátky v řídítkách ale to je takový na nic, teda spíš nic neni vidět. Může mi někdo poradit nebo třeba poslat foto na mejl. Viděl sem něco u Jawa250 na Clementine ale neni tam žádnej detail, kde je to chycený. Díky.
Přidat příspěvek
Ono na panelce moc možností na uchycení zrcátka není je mesmysl kvůli tomu řezat masku. Já osobně to mám v řidítkách /viz profil/ a jsem spokojenej.
[LYKY]
(28.2.2006 20:18:06)
Pokud nechceš dělat díry do masky nebo do páček, tak máš asi fakt jedinou možnost a to to dát do řidítka. Já tam zrcátko mám a je v tom vidět celkem v poho. Musí být vyhnuté hodně do strany. Akorát pak ty vibrace to trochu zhorší :-(
[trepif]
(28.2.2006 19:09:39)
To je právě uplně napytel. Tam překážej plechy od světla který nechci ořezávat.
[Hlade]
(28.2.2006 18:18:26)
Viz. muj profil.. ale jen na staré fotografii - vypadalo to původně (zrcátka z fichtla na nerezové kulatině), ale pak jsem to stejně předělal na original. Měl jsem 8mm závit v držácích na spojku a brzdu + zajištění matkou z obou stran.. v deklu byly 10mm diry s gumovou průchodkou, v řídítkách ze stran nerezové zátky. V tom současném zrcátku i v těch původních je vidět stejné ho.no.
[drobek]
(28.2.2006 17:28:46)
Tlumiče
[Hlade]
(11.2.2006 12:45:16)
Příspěvků:
7
, poslední:
10.10.2024 2:46:01
2610.
všechno ostatní
Zdravim Vás.
Zajimalo by mě jakej máte názor na nový tlumiče (ty repliky co koupim v krámě) na 250/559. Případně kolik by mohly stát. Díky
Přidat příspěvek
Já si je nechal v MOTEXU v Praze zrepasovat,cena jednoho vašla asi na 100,-
[eda]
(11.2.2006 21:16:04)
ja jsem koupil ty plastovy a nechal jsem tam ty plasty, ponadz nereznou :)
[Davy_]
(11.2.2006 21:11:03)
Taky sem se rozhodoval,nakonec sem je nekoupil.Jedna z možností ale je koupit ty české plastové a přeházet ty kryty-je to záměnné...
[jaw250]
(11.2.2006 19:15:43)
Turci mají silnější opláštění a na pohled moderní stavění předpětí. Jsou vypuštěni půlměsíce.
[ED250]
(11.2.2006 15:21:47)
Kluci když jsme v tom, tak by me zajimalo, jak na prvni pohled nekde v obchode poznam, ze jsou cesky nebo turecky? Diky moc...
[Okružní jezdec]
(11.2.2006 14:46:23)
Hoj, taky jsem kupoval tlumiče na svou panelku na
www.montyjawa.cz
prodává origo(červená+chrom) český, mám je na moto a jsou OK.
Turecký jsou sice levnější ale nic nevydržej,špatná kvalita!
[LYKY]
(11.2.2006 13:36:43)
nevim jestli to nejsou turci, ale myslim že se tady rikalo, že je lepší koupit tuzemské tlumiče v plastovém provedení deklů (na přívesné vozíky za auto) a ty dekly prohodit za originál plechové...
[krf]
(11.2.2006 13:08:40)
Chrom nádrže
[Hlade]
(10.1.2006 15:48:09)
Příspěvků:
8
, poslední:
10.10.2024 2:46:01
2005.
všechno ostatní
Nazdárek pánové, nemá někdo náhodou tušení jak se pohybujou ceny chromu (pokud možno někde kolem libereckýho kraje). Potřeboval bych novej chrom na nádrž 559. Díky
Přidat příspěvek
Je to bohužel Benešov u Prahy..
[ED250]
(10.1.2006 22:45:41)
Ja som prevalenú nádrž (v znaku ČZ)vyrovnal pomocou prípravku z brzdového valca z favorita +kompresor. nádrž som vysypal šterkom do výšky kde bola nádrž prevaléná naň som položil valček, na kt. som vyrobil opierku z hliníku+guma. toto som zaprel opierkou o prevaleninu a na druhej strane o stredové prepolenie nádrže (podložené drevom). pustil som kompresor a po pár opakovaniach sa mi podarilo docieliť zhruba pôvodný stav. Akorát v mieste preliskov na znaku je to nepatrne poznať.
[Rasty]
(10.1.2006 21:05:11)
Záleží na velikost a místě-pokud je to ve znaku tak ti nepomůže asi nic.Nádrž bych neřezal,klasické ďolíčky dou vyrovnat-čím hlubší a čím více,tím je to dražší samozřejmě....
[jaw250]
(10.1.2006 19:56:43)
Benešov je tochu z ruky.... jestli teda myslíš ten u prahy. Jde mi spíš o to jestli je to v lidskejch silách protože jak na to jednou šáhnu plamenem tak neni cesty zpět.
[Hlade]
(10.1.2006 19:40:28)
v chromovně v Benešově dělá nějaký fachman, který si s promáčklou nádrží poradí. Mně jí opravil efektně.
[ED250]
(10.1.2006 19:36:53)
Problém bude asi v tom že je promáčknutá, je nějaká šance že se to podaří slušně vyrovnat? Třeba i za cenu že bych ji rozpůlil?
[Hlade]
(10.1.2006 19:30:46)
Chrom je asi za 600,ale největší problém je ovnání a broušení-to je ten zbytek.Mě vyšle nádrž jak píše mais (Cz250/475) na 2500Kč.
[jaw250]
(10.1.2006 16:16:49)
nádrž stojí běžně 1500-2500 kč, záleží jeslti je tam příprava, máš tam známý atd...
[mais (Cz250/475)]
(10.1.2006 16:14:53)
Novější
Starší
1
2
3
4
5