SQL spojení: 1 (42), 0,219 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 10.10.2024 0:35:30
Dotazy uživatele
Motorky
|
Data
|
Práva
Zobrazit seznam
Dotazy
|
Inzeráty
|
Cestopisy
Novější
Starší
Dotazů na stránku:
1
2
5
10
20
40
60
100
Příspěvků k dotazu:
0
5
10
20
40
60
100
1
2
3
4
5
Rezerva
[Hlade]
(31.1.2011 18:09:49)
Příspěvků:
20
, poslední:
1.2.2011 15:21:37
41887.
Automobily a jiné vehikly
Mam otázku, jakej je aktuální postoj úřadů (nebo spíš dopraváků) k opravný sadě (takže třeba antipich s kompresorem) v autě místo rezervy? U aut novějších než favorit to Škodovka nevylučuje. Prosím jen relevantní informace, žvástů typu kamarádův strejda tak jezdí už dva měsíce a nikdy nemlěl problém je po netu dost ale jsou o ničem. Díky!
Přidat příspěvek
Jednou jsem se vracel pozdě v noci na podzim a v dešti domů a taky nebyl policajt línej si málem lehnout pod auto a podívat se, že tam rezerva je. Lékárničku mi taky zkontrolovali, taky byla v pořádku. Nkonec mě jen sprdli, za chybějící plastovou krytku průduchů z karoserie. Asi jim bylo proti srsti, že ta stará zrezlá škodovka má všechno v pořádku :-)
[Hans]
(1.2.2011 15:21:37)
Deadman: no skoro bych řek, že policista je dostatečná diagnoza....takových zážitků bylo - jednou mě chtěli pokutovat, že jsem najel s autem do vyhrazený zony - v autě tak 200 kg zesilovačů, akce nahlášená a cajtka, že tam nesmíme, že je tam akce nahlášená (bylo to cca 200m) pustila mě tam až když přišel organizátor a oznámil jí, že tam to auto nemusí, pokud nám to pomůže odtahat...
[mais]
(1.2.2011 8:22:40)
doporucuju tenhle clanek:
http://www.e-a
uto.cz/ostatni
/rezervni-kolo
-po-15-zari-20
09-kdo-a-kdy-a
-kdo-ne.htm
strucne, jasne a pochopitelne napsany a vysvetleny
[xTas]
(1.2.2011 0:10:35)
Ja ma mam na benga stesti ale posledne sem natrefil na takovy zmrdy ze to bylo k pobliti nemel jsem 2 zarovky a za 500 kokoti vyjebani.
[FAKÝR]
(31.1.2011 23:23:44)
Také si živě pamatuji, když mě jednou zastavili a tak dlouho hledali než něco našli. Je to naštěstí moje jediná blbá zkušenost s policí, jinak jsem se vždy mohli bavit jako lidi, jen tenkrát ne. To jsem ukazoval i hever a pojistky. Z té rezervy jsem tehdá ale měl radost, pže to bylo za tmy a v zimě a všude z auta tekla ta hnusná rozsolená břečka a ta potvora policajtka se musela pořádně ohnout aby jí pod autem viděla a málem jí to nateklo do ksichtu. No stejně mě tehdá upekla na prošlé lékárně.
[Majkee]
(31.1.2011 23:19:12)
Mais: To jste je nasrali do ruda, že hledali takové píčoviny, nebo to prostě jen byli čůráci?
[Deadman]
(31.1.2011 22:30:25)
Deadman: několikrát ji chtěli, a dokonce kontrolovali i tlak, zda je řádně nahustěná - zpravidla to chtěli nad ránem, při návratu z koncertu, skládat auto v mrazu nebo v dešti fakt chuťovka, dneska by mě to ani nenapadlo, tenkrát jsme byli vždycky rádi, že nám dali pokoj, protože se na těch autech vždycky něco našlo, co by se dalo pokutovat...
[mais]
(31.1.2011 22:21:41)
Jo a kolikrát vám policajti při silniční kontrole kontrolovali rezervu? Mě nikdy na žádným autě. V motorkách nevozím lékárničky, ty ještě nikdo nechtěl vidět dokonce ani na STK. Rezervu a nářadí vozím kvůli sobě. Žárovky jen v autě. Na motorkách jsem je nevozil nikdy. Ve dne si prasklé nevšimnete, po tmě je nevyměníte a na nejbližší benzínce osvětlení i žárovky mají.
[Deadman]
(31.1.2011 21:55:24)
1Z3 a 1Z5 jsou octavie 04-
[mais]
(31.1.2011 21:51:27)
Já bych to řekl jednodušeji - co je homologováno s rezervou má smůlu a musí jí mít jako zpětnou změnu si u škodovky umím představit u O2 před faceliftem, kdy je to dneska O tour, u fabií to půjde možná taky, jde o to jestli je přeznačen facelift jako nový typ což, jsem našel, že snad není a je držen 1Z3 pro hatch a 1Z5 pro combi, jinak viz deadman, jednou jsem si užil cestu 250 km s dojezdovým kolem (byla neděle) a mám to v kolonce nikdy více...
[mais]
(31.1.2011 21:51:00)
Já teda vozím rezervu i na sajdě, kde vůbec není povinná :-) Nemít v autě v kufru místo, tak ji snad vozím trvale přidělanou na zahrádce. Každýho boj.
[Deadman]
(31.1.2011 21:44:53)
Marlboro: já to nemyslel nijak, vždyť jsi vlastně napsal to samé co já, jen já to doložil textem vyhlášky aby měl Hlade klidné spaní :-)
A ten technický stav vozidla jsem myslel hlavně v tom směru, že hrozí pěkná pokuta třeba i za blbě utěsněný výfukový systém-což u JAW nemusí být problém, stejně jako kapající olej o sjetých pneu nemluvě...pak už stačí jen narazit na bl*ce policajta a je to :-D
[jaw250]
(31.1.2011 21:13:14)
Jak jistě mnozí tuší jde o toroidní nádrž k LPG místo rezervy. Díky za info, tohle jsem potřeboval!
[Hlade]
(31.1.2011 20:21:46)
Mno když se mi do auta vejde a byla tam od výrobce dána, tak by jsem ji nevyndaval. Už jen po zkušenostech, kdy se mi prodřela guma o zaklíněný klacek a ve 120km/h mi bouchla, bez rezervy bych si ani neuprd..
[ASokky]
(31.1.2011 19:59:22)
jaw250: no jasně :-) novou vyhlášku jsem nečetl, až ten kousek tady. V článcích na který jsem narazil bylo psáno, že rezervní pneu být nemusí, že stačí pouze opravná sada. Zbytek informací, který byly podstatný v článku chyběl. Sypu si popel na hlavu ...
[Marlboro]
(31.1.2011 19:41:57)
Marlboro: zas tak mě to zkopírování nevyčerpalo :-)
Každopádně sem tam neuškodí zopáknout si vyhlášku (konkrétně 341ka obsahuje i definice toho, kdy je vozidlo technicky tak nezpůsobilé, že ohrožuje provoz na pozemní komunikaci apod.)-doporučuju pročíst zde:
http://www.mdc
r.cz/NR/rdonly
res/39735AA2-9
12B-45E4-A6B0-
6B4EBE21BE74/0
/341_posl.pdf
[jaw250]
(31.1.2011 19:28:59)
jaw250: vyčerpávající, díky.
[Marlboro]
(31.1.2011 19:22:40)
Je to vyhláška 341/2002 ve znění 283/2009:
ČÁST PÁTÁ
VÝBAVA VOZIDLA
§ 32
Povinná výbava motorových a přípojných vozidel
(K § 76 odst. 1 zákona)
Obsah a text 341/2002 Sb. - poslední stav textu nabývá účinnost až od 1. 1.2011
ASPI LA321 Strana 25 22.03.2010 16:00:12
(1) Pro vozidla kategorií M a N se požaduje vždy tato výbava:
a) náhradní elektrické pojistky, po jedné od každého užitého druhu, pokud jsou v
elektrické instalaci používány,
b) po jedné náhradní žárovce výměnného zdroje světla od každého druhu užívaného v
zařízeních k vnějšímu osvětlení a ke světelné signalizaci a nářadí nutné k jejich
výměně, s výjimkou zvláštního světelného výstražného zařízení,
c) příruční zvedák o nosnosti rovnající se alespoň největší technicky přípustné
hmotnosti na nápravu nejvíce zatížené nápravy vozidla nebo jízdní soupravy nebo
rovnající se hmotnosti zvedané části vozidla z největší technicky přípustné hmotnosti
vozidla při zvedání této části způsobem stanoveným výrobcem pro použití zvedáku,
d) klíč na matice (šrouby) kol vozidla,
e) náhradní kolo (ráfek s pneumatikou), které je dostatečně upevněno v držáku
zajišťujícím, že síla při snímání kola z držáku nebo vkládání do držáku nepřesáhne
490 N; v případě, kdy je na vozidle použito více rozměrů kol, musí být náhradní
kolo použitelné pro všechny tyto rozměry nebo musí být vozidlo vybaveno náhradními
koly pro všechny rozměry.
(2) Povinnost podle odstavce 1 písm. c) a d) a povinnost vybavení vozidla
náhradními koly rozměrů podle písmene e) se nevztahuje na
a) vozidla, která mají opatřena všechna kola pneumatikami zvláštní konstrukce umožňující
nouzové dojetí po defektu s indikací defektu v kterékoliv z pneumatik nebo u
vozidel kategorií M a N s indikací defektu v kterékoliv z pneumatik, která jsou
vybavena prostředky pro bezdemontážní opravu poškozené pneumatiky umožňující nouzové
dojetí,
b) městské autobusy, zásahové požární automobily a komunální vozidla, která jsou
provozována na omezeném území v operativním dosahu servisních služeb svého
provozovatele,
c) vozidla, která jsou vybavena prostředky pro bezdemontážní opravu poškozené pneumatiky
umožňující nouzové dojetí; u vozidel kategorie N 2, N 3, M 2 a M 3 vybavení
prostředky pro bezdemontážní opravu může být nahrazeno patřičným smluvním vztahem, na
jehož základě bude zajištěna oprava poškozené pneumatiky nepřetržitě na celém území
České republiky; toto ustanovení platí pro vozidla kategorie M 1 a N 1 uvedená do
provozu před 15. září 2009 pouze se souhlasem výrobce nebo pro vozidla kategorie M
1 a N 1 stejného typu jako vozidla, která se uvádí na trh jako nová bez
náhradního kola v souladu s touto vyhláškou. Toto ustanovení platí obdobně i na
přípojná vozidla v soupravě s vozidly kategorie M a N.
Podstatná je ta věta "toto ustanovení platí pro vozidla kategorie M 1 a N 1 uvedená do
provozu před 15. září 2009 pouze se souhlasem výrobce" takže viz krf. Jen jako příklad-u starých škodovek to schválené není, protože tam je rezerbva součástí "pasivní ochrany" a deformačních zón-což je ale spíš k pousmání těm, kdo viděli crash testy těhle aut :-)
[jaw250]
(31.1.2011 19:16:51)
podle nový vyhlášky od 1.1. nemusí rezervní pneumatika být, opravná sada stačí, pokud jsi myslel tohle, jinak asi viz. krf
[Marlboro]
(31.1.2011 18:45:54)
na tohle ti odpoví jedině jen výrobce vozidel nebo jeho zastoupení v čr
[krf]
(31.1.2011 18:23:21)
Šavle na Panelku
[Hlade]
(3.8.2010 20:32:47)
Příspěvků:
9
, poslední:
5.8.2010 12:48:09
39224.
všechno ostatní
Může mi někdo pls napsat s čím vším jsou záměnný horní trubky šavlí na Panelku? Např jestli je použitelný tohle:
http://www.auk
ro.cz/item1162
757922_predni_
vidlice_jawa_c
z.html
Díky
http://www.aukro.cz/item1164104140_jawa_dily.html
http://www.auk
ro.cz/item1172
207495_tlumice
_predni_vidlic
e_jawa_cz.html
Nebo něco z tohohle...
Přidat příspěvek
Twinson: do tý 4mm díry se ni nešroubuje, je to odvzdušnění. abyz toho nestřikal olej, maj bejt pod maticí takový kovový taliřky na tyčce.
[Mira 354]
(5.8.2010 12:48:09)
Mrkni do katalogu ND přesně na typ jawy, který máš. mělo by to tam být vidět. Ale pokud tam máš matici, do který se ta desítka vejde, tak pod matku patří ještě těsnění. Jinak jestli to bude o 1/2mm tak to určitě tý tyčce na svý dýlce nevadí
[klick]
(4.8.2010 22:17:05)
kluci vsocku se do dotazu mam panelku a mam nahore v matkach diru mimo jeji osu a je tam zavit mam tam nasroubovat sroubek???
[Twinson]
(4.8.2010 19:08:34)
klick: Myslím vidlice, který mají pružinu uvnitř šavle a vidlice, který mají pružinu vně. Nemůžu říct z vlastní zkušenosti, ale v Dočkalovi se myslím píše, že mají rozdílné vnitřní uspořádání - jeden typ má tlumič v kluzáku, druhý v nosné trubce.
[Ota]
(4.8.2010 10:52:31)
[Ota]..pokud myslíš tu pružinu uvnitř šavle, tak to nevím,
Ale to provedení, kde jsou pružiny vně šavle pod krytama a jen maji rozdílný počet bronzových pouzder, tak to jde bez problému..
[klick]
(4.8.2010 9:22:40)
Ale pozor na vidlici z prvních kejvaček - ta měla jiné uspořádání vnitřností - tu zkombinovat s kluzáky z novějšího provedení nepůjde.
[Ota]
(4.8.2010 7:55:25)
Dá, jestli ti nezáleží na tom, že kejvy měly na kluzácích dva šrouby pro uchycení blatníku a penelky jen jeden
[klick]
(3.8.2010 23:02:33)
A dá se zkombinovat horní trubka se střevama z kejvačky a spodní chromovaná z panelky?
[Hlade]
(3.8.2010 22:31:27)
Ten první odkaz je určitě z kejvy..rok do 1959..
U druhýho odkazu to neni poznat.
Použít je můžeš obě, pokud budou mít funkční vnitřek. Délka a průměry byly stejný.
Panelky maj zhora plnou matici a kejvy (viz.první odkaz) dutou, do který se ještě natáčí desítka matka.
[klick]
(3.8.2010 22:17:52)
termoventil karburátoru Favorit
[Hlade]
(8.7.2010 6:32:23)
Příspěvků:
4
, poslední:
8.7.2010 9:21:14
38784.
Automobily a jiné vehikly
Tak tady mam opět jeden favorití dotaz. Může mi někdo pls napsat jak přesně má fungovat tenhle nesmysl?
http://www.aut
odilykrc.cz/es
hop/detail/ter
moventil-karbu
ratoru:4d3bf52
2094624a0
Díky
Přidat příspěvek
Stejně je to na plynovym autě. Už je to odpojený jen jsem nebyl schopnej identifikovat jak má fungovat protože je pořád zavřenej. Díky
[Hlade]
(8.7.2010 9:21:14)
Jo. Tenhle termoventil dělá to, že když nastartuješ, tak jsou otáčky poměrně vyskoké a za několik sekund se sníží (bez toho, aniž bys šlapal na plyn a uvolnil stupňovitou vačku). Tento ventil řídí tlak ve velkém ufu, které pootevírá vzduchovou přívěru nezávisle na bimetalu, jehož reakční doba je mnohem pomalejší. Přinejhorším ti to bude v zimě o něco hůř startovat.
[Propeller477]
(8.7.2010 9:15:31)
Fajn... takže když je zavřenej pořád tak se to nep**ělá...
[Hlade]
(8.7.2010 8:23:33)
Studený ventil propouští. Po připojení napájení(tedy pokud je ohříván) se po několika sekundách uzavře. Tím zabrání úniku podtlaku z hadičky co do něj vede. Je to kvůli ochuzení směsi chvíli po startu. Předpoklad je ještě správná funkce podtlakového vetnilu s dvěma vývody(membrána).
[GeorgeB]
(8.7.2010 8:15:17)
Opět gumy
[Hlade]
(1.7.2010 13:16:55)
Příspěvků:
26
, poslední:
2.7.2010 12:49:23
38694.
všechno ostatní
Má někdo zkušenost jestli se vejde guma 90/90 mezi šavle 639tky s výztuhou v blatníku? Konkrétně mi jde o tuhle gumu
http://www.pne
umoto.cz/index
.php?route=pro
duct/product&p
roduct_id=755
Třeba taková Sava 3.50/18 je tam fakt fousově (hranu běhounu musim přez ty šrouby násilím protlačit) Kdyby ji měl někdo obutou a nafouknutou ji změřil bylo by to asi nejlepší.
!!PROSÍM NEVKLÁDEJTE ODKAZY NA EXTRALEVE-PNEU.CZ!!
Teda chtěl jsem říct že Sava 3.25/18 je tam fousově
Přidat příspěvek / Zobrazit všechny příspěvky
Ani jedna se na panelku nehodí ale ta Mišelinka se mi líbí víc.
[Hlade]
(2.7.2010 12:49:23)
No, ještě teda jedna alternativa - CONTINENTAL CONTI GO! 100/80 R16
s profilem 80 nebude už moc nízká?
[Svíťa]
(2.7.2010 12:46:43)
To je tak, když si nedá někdo říct, že? :-D
Ale když mi rozhodnete mezi těmato dvěma, tak už dám určitě pokoj..:-D
[Svíťa]
(2.7.2010 12:41:10)
Svíťa: Přečti si co tam píše Ota
http://www.jaw
amania.info/po
radna/detail.a
spx?questionid
=38670
[Hlade]
(2.7.2010 11:55:10)
no, už jsme tu řešili že do 130ky se tam guma vleze a sedí i na ráfek, jen se nemůžu rozhodnout mezi těmato dvěma..?
[Svíťa]
(2.7.2010 11:39:08)
Svíťa: panelka má ráfky 1,85" ne? , což je užší než na 638. Tam bych do gumy širší než 3,5" nešel. 120 bych nedal ani na 2,15" ráfek co mají 638
[Marlboro]
(2.7.2010 11:37:37)
Chlapi, jestli se sem můžu namontovat s poddotazem..:-) :
Na panelku dozadu něco širšího:
MOTO pneu CONTINENTAL CONTI GO! 120/80 R16 60P -> extralevnepneu
nebo
Michelin: 110/90 - 16 TT 59S M45 ->
http://www.pne
umoto.cz/index
.php?route=pro
duct/product&p
roduct_id=916
Moc dík Svíťa.
[Svíťa]
(2.7.2010 10:48:57)
malejmisa: kraviny do kravína.. :-)
[Marlboro]
(2.7.2010 8:53:38)
malejmisa: Čekal jsem že nebudu originální...
[Hlade]
(2.7.2010 7:39:56)
hlade: myslíš něco jako tohle?
http://www.youtube.com/watch?v=CyU6N-kqQIo
[malejmisa]
(2.7.2010 7:10:02)
hlade> a kdyby ti ta šprcka praskla, stačí na dojetí gumu vycpat slámou :)
[ctibor]
(1.7.2010 22:37:36)
Marlboro: Díky
Hipik: Právě jsi mě přived na bomba nápad... :D
[Hlade]
(1.7.2010 22:17:53)
Hlade: ať už jedeš kamkoliv, tak ať se nic nepojawí a v cajku se vrať :-)
[Marlboro]
(1.7.2010 21:56:56)
zkus nafouknout šprcku :)
[Hipik]
(1.7.2010 21:52:09)
Marlboro: Zatím to tak vypadá :P
[Hlade]
(1.7.2010 21:42:42)
Hlade: jedeš na Ukrajinu? :-)
[Marlboro]
(1.7.2010 21:39:14)
dej tam tohle:
http://www.pne
umoto.cz/index
.php?route=pro
duct/product&p
roduct_id=1930
:-)
[mi-psi]
(1.7.2010 21:21:03)
Tak a dozadu dáme tohle a bude připraveno :D
http://www.pne
umoto.cz/index
.php?route=pro
duct/product&p
roduct_id=753
Díky bando!
[Hlade]
(1.7.2010 21:03:30)
ja mám vpředu 110/70 r 18 a vleze v poho
[Carlos20VT]
(1.7.2010 18:40:01)
Hlade:
http://marlboro350.rajce.idnes.cz/fotky/
je to teda změřená ME22, když kolo vyndavám taky se pneu v nejširším místě "pověsí" za šrouby, ale moc násilí na vyndání potřeba není. Pokud je kolo nasazený tak jak má být, zbývá mi od hrany hlavy šoubu k pneu z každý strany tak 5 mm
[Marlboro]
(1.7.2010 17:03:29)
Laďák p*čo!
[Hlade]
(22.6.2010 7:42:30)
Příspěvků:
9
, poslední:
22.6.2010 22:46:35
38538.
Tuning a přestavby
Mam dotaz na zkušenější ladiče. Jakej vliv má na laděnej vejfuk absorpční tlumič na tý výstupní trubce z rezonanční komory? Zatim se pohybuju jen v teoretický rovině výpočtů ale k tomuhle jsem nikde nenašel ani slovo. Díky
Přidat příspěvek
ono taky těžko co počítat v případě těžce nestacionárního proudění. Veškeré výpočty jsou bohapustá empirie a prakticky se nakonec vybralo několik nejnadějnějších výfuků a z nich při testování vypiplal ten nejvhodnější.
[Jeník]
(22.6.2010 22:46:35)
velka veda je taky spravna a spravne ucupovana vata - nicmene jsou taci co to vyresily s prijatelnym zvukovym vysledkem :-)
[milánek]
(22.6.2010 22:38:04)
vliv má - musíš si dát podmínky za jakých to chceš vědět, obecně platí zhruba to, co napsal mr.magor
[mais]
(22.6.2010 18:01:36)
kdyz jsem dal kratky, rvalo to. kdyz jsem dal dlouhy, utichlo to ale prehrival se motor. kdyz jsem dal uzky tak bylo hlucnejsi, kdyz jsem dal sirsi tak tak opet utichlo a jakoby zhrublo. az na ten uzsi jelo vsechno stejne, mozna na brzde by se to az nejak projevilo.. me se jevi jako idealni okolo 200mm delky utlumove casti s vnitrnim prumerem okolo 28mm.. z koncovky tezko vic vymyslis.
[Mr.Magor]
(22.6.2010 14:58:41)
Jinak v technice jsou knizky, Two-stroke TUNER´S HANDBOOK treba od strany 72 a dal popisuje tlumice.
[Mambo]
(22.6.2010 14:32:35)
Tak to jsem rad ze sem ti to objasnil :D podle me tlumic nema mit s rezonancni komorou nic spolecneho, mel by byt pruchozi a tlumit zvuk. Jsou to jen dve roury a vata. Neumim si dost dobre predstavit vypocty ktere by pocitaly jak se chova tlakova vlna v tlumici po vystupu z rezonanci komory a jak ji zpetne ovlivnuje (pro obycejneho smrtelnika), to uz bys mohl pocitat i jak ovlivnuje rychlost proudeni vne vyfuku vystupni tlak na konci vyfuku ...
[Mambo]
(22.6.2010 14:19:13)
mam takový tušení,že ho stačí započítat do dýlky koncový trubky.Když sem tam tlumič neměl jelo to stejně jako s nim,akorát s nim to dělá o něco menší rámus..
i když u mě opravdu jen o něco..
[Felix487]
(22.6.2010 13:23:19)
Mambo: Dík... To by mě fakt nenapadlo. Jenže já nechci aby mi ten kravál za jízdy utrhnul hlavu takže bych rád věděl jestli je ten tlumič potřeba při návrhu rezonanční komory nějak korigovat.
[Hlade]
(22.6.2010 12:21:13)
Hlavni je ta rezonancni komora. Idealni je nemit za ni nic (nevim jestli se u vyfuku nakonec pocita i s odporem toho tlumice, ale rekl bych ze u jawy sotva), veskere tlumice tam jsou tedy hlavne z duvodu nejakych hlukovych norem ale kladou zbytecny odpor spalinam.
[Mambo]
(22.6.2010 12:11:44)
Délka ojnice 350/638
[Hlade]
(11.6.2010 9:17:55)
Příspěvků:
2
, poslední:
11.6.2010 10:47:46
38313.
všechno ostatní
Můžemi někdo pls napsat délku ojnice v osmičkovym motoru? Nějak se mi to nedaří nikde najít. Díky!
Přidat příspěvek
cccp7: Díky. Já věděl že to tu někde je ale za boha jsem to nevyšťoural.
[Hlade]
(11.6.2010 10:47:46)
http://www.jaw
amania.info/po
radna/detail.a
spx?questionid
=24222
[cccp7]
(11.6.2010 9:49:46)
Laminát
[Hlade]
(25.5.2010 8:19:15)
Příspěvků:
47
, poslední:
27.6.2010 23:09:39
37992.
všechno ostatní
Nazdárek. Budu laminovat atyp nádobku na olej k oilmastru na devítku. Dokáže tu někdo zhruba odhadnout spotřebu pryskyřice? Nádobka bude podobně velká jako tohle
http://www.kompletanew.tkmoto.cz/www/oz/06106.jpg
ale uplně jinýho tvaru. Díky
Přidat příspěvek / Zobrazit všechny příspěvky
Zdravím,
trochu odbočím, pátrám po informaci, co to vůbec je, to tvrdidlo P11, používané dodnes do pryskyřice CHS EPOPXY 1200...
Nemám zkušenost se současnými pryskyřicemi a rád se něčemu přiučím, díky za informace.
Na oplátku jedna moje čerstvá zkušenost: opravuju laminátovou kanoi tím, co dům dal: pomocí CHS EPOXY 1200, souprava za 14,-Kčs, datum výroby duben 1983! Původně jsem chtěl jenom vyzkoušet, jak se bude tato zapomenutá pryskyřice ještě chovat, když na pohled obě složky vypadaly OK. Nakonec tím zalévám dělící spáru (0,5 až 5mm škvíry) a i docela rozsáhlé (až několik cm čtverečních)lunkry - dutiny mezi povrchovou skořepinou a vlastním laminátem... I tento letitý epoxid tvrdne jak má, je sklovitě průhledný...
[toska]
(27.6.2010 23:09:39)
tak jsem to jeste prolitnul a na 1200ku se zfleku vykasli, je jen pro zlost, novy pryskyrice maj tvrdidlo v daleko vetsich pomerech a uz se neda michani pokazit, to zaprvy ....Davyho rada s folii a filcem je sice dobra, ale nevim kolik kusu bys musel vyrobit aby to vypadalo k svetu ....my tedka laminujeme karbonovy sendvicovy panely, sedacku pro pilota a pouzivame prave podtlakovy odsavani pres stravaci folii do vrstvy geotextilie(je tenka a kopiruje tvar vyrobku), ale dosahujeme tam aby to fungovalo podtlaku 0,8bar aby to fungovalo, vysavac je hodne smesnej proti tomu ...no a i s takovouhle technikou je to boj .....jo a jestli chces aby ta nadobka zarucene netekla, tak to chce nejlip formu natrit gelocoatem kterej ji spolehlive utesni .....osobne bych na model vzal MDF desku, ze ktery bych slepil blok a z toho raspli a smirkem vybrousil nadrzku(vykitovat, nastrikat kitem, vybrousit), udelal delici rovinu - drazku a do ty zasunul plech, pak naseparovat voskem do lesku a laminovat, po vrstve gelcoatu a sekaniny zalaminoval picicovinky z kovu a laminoval dale, potom obe pulky slepil a mas krasnou nadrzku ...nepocitej ale ze by byla pruhledna jako ta originalni...
[Hruši]
(26.5.2010 23:09:42)
na tuhle nadobku ti staci tak maximalne 0,25kg pryskyrice. tkaninu dovnitr nejlip sekaninu, co zkopiruje nerovnosti a udela kompaktni povrch, dobre sama drzi a dalsi vrstvy ze tkany, ktera udela pevnost. poradne vyvaleckovat, aby tam nebyla kopice pryskyrice a bylo to pevny, lehky. chvili ti bude trvat, nez chytnes grif jak to delat, hlavne s tou tkanou skelnou tkaninou je pro zacatecnika pokladani primo horor, ono to napatlas, drzi to a za chvili uz je to zase odstaty.... hlavne pozor na porozitu, aby si to nemel jak reseto :-P ...jo a necet jsem to cely, ale zahled slovo lepeni, co nejvic bych udelal z pryskyrice a tkaniny, nic pokud mozno na to nelepil, leda zalaminovaval dilce s drazkovanim aby to nevypadlo.
[Hruši]
(26.5.2010 22:58:54)
Lukáš Jawa 350/634: Chci tak kolem 1.5L ale bude to hodně členitý.
[Hlade]
(26.5.2010 12:49:52)
Davy_: Celou soupravu kupovat nebudu. Tkaniny se mi doma válí dost ale samotnou pryskyřici tady nekoupim. Proto jsem chtěl objednávat od toho Havla.
[Hlade]
(26.5.2010 12:36:11)
Davy_: Aha, to jsem si to poplet, přecejenom už je to nějaký ten pátek, teď na loďky už nezbývá tolik času, tak se omlouvám a beru zpět. Dělával jsem s epoxydem i polyesterem, většinou jsem to dělal do neztvrdlé předchozí vrstvy. Zatím, klepu na stůl, drží všechny ;-)
Hlade: Níže máš dvě pryskyřice, obě jsou vyzkoušené a pracuje s nima dost lidí co znám. Na té 1200 si to třeba nacvič, ale opravdu to ve finále udělej pořádně, viz. Davy (nemluvě o menší spotřebě pryskyřice). Jak je to velké? Jestli okolo 1L, tak bude dle mého stačit menší balení, okolo 3 decek + tvrdidlo. Kilo jak píšou kluci níže je podle mě moc, tolik jsem nespotřeboval ani na metrový trup Zeearenda :-) Laminovaci pryskyřice dobře zatéká a sákne do tkaniny, takže spotřeba není tak velká. Když dáš dejme tomu tři vrstvy, gramáž kolem 100, tak ti to musí vystačit.
[Lukáš Jawa 350/634]
(26.5.2010 12:33:22)
u nas znamena P4 Krč, Modrej Pavilon
[Davy_]
(26.5.2010 11:58:24)
Hlade> neco ridsiho. Priznam se ze nevim, pac jsem chodil zebrat v Letove k laminatnikum a jeste mam zasobu. U nas v drogerii prodavaj kyblicky s napisem laminovaci souprava, modra s polyesterem, oranzova s epoxydem. Pryskyrice v ty epoxydovy je relativne ridka, ale ta pixla neni nijak znacena.
[Davy_]
(26.5.2010 11:57:21)
Lukas> naopak, na polyester jakz takz lze lepit, epoxyd vylucuje na povrch takovou jakoby mastnotu a pred lepenim se musi brousit az na sklo a stejne uz to neni ono. Pokud se naredi tak je to jeste horsi. Kdyz si vezmes ze polyester se pouziva na relativne velke veci typu kanoe, kajaky atp. a bezne tvrdne v radu minut, tak by se s nim vubec nedalo pracovat, kdyby byla pravda to co rikas. Ale i s tim polyesterem je to spatny. Do moji soucasny kanoe jsem zalepil kyl az druhej den bez prebrouseni podkladu a po cca trech letech se zacal uloupavat.
Krizenim vrstev ho neplet, dela drobnost bez vetsich naroku na pevnost. Nad tim ma smysl uvazovat u vetsich veci kde chces specificky vlasnosti v ruznejch smerech. Tohle staci splacat jak to vyjde.
Z kanystru ne, jedine z plechovyho. Na plastovej nich nechytne.
[Davy_]
(26.5.2010 11:53:52)
Náustky a hrdlo budou hliníkový a zalaminovaný. Když to poteče tak je vyoperuju a předělám na šroubovaný příruby. Plast mi tam nesmí.
Davy_: Tak jakou pryskyřici máš na mysli.
Lukáš Jawa 350/634: Pro tu dvanáctistovku mluví to že se mi doma válí.
[Hlade]
(26.5.2010 11:44:59)
Davy_: U polyesteru ano, ten je známý tím, že po zaschnutí na něj blbě chytá i lepidlo, ale u epoxydu jsem s tím neměl zatím problém. Vem si když třeba něco vylaminuješ a pak se ti to někde povede probrousit nebo oslabit, tak to taky přetáhneš znova, byť je to suché a drží to. Na to zatlačování tkaniny do lepivé předchozí vrstvy je dobré udělátko duralový váleček na rukojeti (podobně jak malířský), tkanina se tam pak nechá pěkně rovnoměrně vtlačit. Hlavně ji pokládej tak, ať se vsrstvy navzájem kříží. Ten nalívací otvor, co třeba vzít z nějakého kanystru, budeš to mít i s víčkem, a zalaminovat jak píše Davy. Jen nápad :-)
[Lukáš Jawa 350/634]
(26.5.2010 10:59:18)
Lukas> Proschnout jednotlive vrstvy je spatne, obzvlast u Epoxydu. Nespojej se. To se dela u rychletvrdnoucich pryskyric a nenachavaj se proschnout, jen zavadnout.
Hlade> To neni uplne dobrej napad, ta dvanactistovka. Budes tam mit vic epoxydu nez skla, bude to praskat.
Mas vymysleny jak udelas nalejvaci hrdlo atp.? To bejva nejvetsi problem. Delavalo se to z hliniku s prirubou, ktera se rozvrtala a zalaminovala mezi vrstvy.
[Davy_]
(26.5.2010 10:16:30)
A proč? Práce je s tím o dost horší, prodraží se ti to o váhu (u laminovacích pryskyřic jsou poměry běžně namíchatelné, navíc budeš míchat třeba po deckách) a nebude to úplně ono. Jinak cena samotných pryskyřic bude podobná. Nevidím tedy jediné Pro pro použití socialistického lepidla...
[Lukáš Jawa 350/634]
(26.5.2010 9:21:38)
OK ukecali jste mě :D Váha je na cestě. Nejdřiv to zkusim s tou dvanáctistovkou.
[Hlade]
(25.5.2010 22:34:14)
Hlade> ja koupil na inzerat laboratorni vahu
[Davy_]
(25.5.2010 22:07:25)
Hlade: doporucuju koupit digitalni vahu, na aukru se daj koupit za nejaky 2-3 kila, a presnost (aspon teoretickou :d ) nakych 0.1g. Resil sem to kdyz sem potreboval trochu polyesterovy pryskyrice ktera ma konzistenci asi jako olej, tuzidlo jako hustsi vazelina a dava se ho tam 2%.. to od oka fakt nedam :d
[xTas]
(25.5.2010 19:08:01)
ten polystyren bych pokud to chces mít hladké zavaril do PVA folie. Pomocí těchto folii normálně laminujeme lůžka pro protézy.
[Roadwarior]
(25.5.2010 18:55:34)
Ta L285 je prý fajn. Já používám PR102M od firmy 5M, dostal jsem ji přes známého slévanou. Výhodou je, že je seženeš v těch model. prodejnách společně s tkaninou a nemusíš nic objednávat. Obojí jsou epoxidy, takže polystyren je v pohodě. Dobré kopyto se dá taky udělat ze styroduru či jak se to jmenuje (jak tácky od masa:-)), "nekuličkuje" jak polystyren. Co se techniky laminování týče, chce si to vyzkoušet, co ti vyhovuje víc. Někdo nechává jednotlivé vrstvy proschnout, někdo do nezavadlé a ještě lepivé předchozí "vmáčkne" vrstvu další. Je to ale vesměs jedno. Dělá se s tím pěkně a není se čeho bát. Nejhorší jsou "sople" z nití tkaniny která se lepí na umatlané ruce a je od toho zadělané všechno :-) Hlavně při broušení použij roušku, ten sajrajt je karcinogenní. Odolnost oleji nemám vyzkoušenou, ale je to epoxy tak snad jo.
[Lukáš Jawa 350/634]
(25.5.2010 18:25:33)
Epoxy 1200 rozhodně ne , jak již bylo řečeno je určena k lepení , nikoli
k laminování , díky hustotě se s ní špatně pracuje , navíc potom laminát vlivem tepla např. na sluníčku značně měkne.(pokud má někdo problém s namícháním epoxy 1200 doporučuji - 1cm3 pryskyřice + 3,2kapky tvrdidla = 100:9). Pro laminování doporučuji epoxydovou pryskyřici L 285
- řídká dobře se s ní pracuje (mích. poměr 100:40) , cena cca 300Kč za 200g. Levnější varianta je CHs Epoxy 110 - horká novinka 70-tých let.
Epoxydové pryskyřice polystyrén neleptají , na rozdíl od polyesterových
pryskyřic. Kopyto vyrob z polystyrénu , omotej průhlednou izolepou , po olaminování polystyrén odleptej acetonem a izolepu sloupni pomocí pinzety , kleští atd..
[REN 250]
(25.5.2010 16:57:47)
Asi na půlky. Polystyren budu separovat izolačkou a pak to z toho nějak vytrhám. Vnitřek chci v rámci možnoskí hladkej.
[Hlade]
(25.5.2010 16:44:12)
Trysky
[Hlade]
(20.5.2010 11:40:41)
Příspěvků:
7
, poslední:
21.5.2010 13:32:47
37899.
všechno ostatní
Kontrolní otázka bando: Jak se vyráběj ty mrňavý a přesný díry do trysek?
Přidat příspěvek
sesa ty rozmery ma jen si musis udelat redukci do pomocny
[milánek]
(21.5.2010 13:32:47)
milánek: a jaký máš? anžto jsem pořád nesehnal ty trysky do 30mm karbu :D
[No_-_name]
(21.5.2010 9:48:02)
milánek: Zrovna u tebe je to myslim nezbytnost
[Hlade]
(21.5.2010 6:45:14)
a to znam cloveka co ty vystruzniky na trysky ma i doma :-)
[milánek]
(21.5.2010 6:21:53)
Něme_c: normálně se vysoustruží a pak se oba konce odříznou.
[Mira 354]
(20.5.2010 19:56:03)
a jak se opracovávají jehly do karbeců, že se neohnou.. ? :)
[Něme_c]
(20.5.2010 15:26:17)
Vystružují se přesnými výstružníky.
[ED250]
(20.5.2010 12:48:13)
Střemy - Kdo? Jak? V kolik?
[Hlade]
(13.5.2010 12:33:54)
Příspěvků:
39
, poslední:
14.5.2010 18:35:36
37765.
Informace
Otázka je jasná. Zajímalo by mě s kým se tm zejtra potkám. Teda pokud nebude celý odpoledne lejt.
Přidat příspěvek / Zobrazit všechny příspěvky
wlken: ne to byli Křečovice, kousek od Neve :-)
[Marlboro]
(14.5.2010 18:35:36)
Tak v autě mám suché dřevo na podpal něco málo polen jeden pařez a motorovku aby to milánek nemusel tahat i s pařezem :-)) vemte buřty a dobrou náladu tak za hodinu vyjíždím mokru vstříc i já. Ps nezapomente si do batůžku pžibalit želvičku a gumáčky !!!!!
[kocourluk]
(14.5.2010 16:19:41)
Kuba z Neve: Neveklov? Tam se odehrává Vesničko má středisková,ne?:-D
[wlken]
(14.5.2010 15:06:16)
Vyrážíme z neveklova, bude třeba se fest vožrat aby nebyla zima! :)))
[Kuba z Neve]
(14.5.2010 15:04:29)
Škodovka to zvládne.. ! :o)
[ED250]
(14.5.2010 12:08:17)
šnek je plnej dreva a dragstra,na dorazy náprav je to 3cm:)),jestlí píchnu, tak se poseru, rezerva je pod motorkou v podlaze
[Mates]
(14.5.2010 12:04:57)
jeste musim napsat pul DP, takze snad v zari.
[Poli]
(14.5.2010 11:55:02)
Beru plavky a šnorchl :-)
[Deadman]
(14.5.2010 8:59:07)
Hlade: fuckingbook sem netahej :c)
[krf]
(13.5.2010 22:49:14)
krf: To je samej hřebík, hadřík a flaška ale něco pořádnýho... to ne... :P
[Hlade]
(13.5.2010 22:47:27)
silně nepřekvapím :c) nejedu
[krf]
(13.5.2010 22:45:35)
taky se prijedu podivat a zazavodit :-)
[mazhor]
(13.5.2010 22:44:08)
dojedu zejtra odpoledne bud na rejzi nebo kdyz bude moc hnusne tak plechovkou
[OndraY660]
(13.5.2010 22:30:58)
Kuba: no super, souhlasim :)
[xTas]
(13.5.2010 22:24:13)
milánek: guláš mám, tak si vem lžíci ať se zas nedělíme o jednu, a hrnek na kafe!!!:-))))))
[klikař]
(13.5.2010 22:06:27)
v nejhorsim se udela snekem projizdka nekam dolesa pro drevo :)
[Hipik]
(13.5.2010 22:03:02)
my odjizdime ve 4 takze v ramci poruchovosti stroju dorazime mezi 7mou a pulnoci :-))- to drevo pliis nepodcente bude ho potreba asi hodne :-) - sice klidne utrhnu zase nejakej strom ale v tomhle pocasi by to byla spis udirna :-¨)
[milánek]
(13.5.2010 21:58:07)
xTas: tak se vožerem :)) Blejďák jede taky...
[Kuba z Neve]
(13.5.2010 21:49:23)
klikař: Nesejčkuj! :D
[Hlade]
(13.5.2010 21:40:27)
nevim kdy, nevim jak, ale rozhodne tam budu - a uz v patek
[xTas]
(13.5.2010 21:32:15)
Colortune
[Hlade]
(6.5.2010 8:48:55)
Příspěvků:
6
, poslední:
6.5.2010 23:07:25
37631.
všechno ostatní
Čágo bágo.
Mam tu otázku nejspíš asi na Němce. Má někdo z vás zkušnosti s použitím týhle vychytávky (teda Colortune - skleněný svíčky) na dvoutaktech? Když jsem to zkoušel tak jsem nedosáhnul jinýho výsledku než modrý baravy okolo jiskřiště a tmavě oranžový okolo. Neměl jsem teda moc času na pokusy. Uvítám jakýkoliv zkušenosti. Díky
Přidat příspěvek
Já měl colortune u sekačky na trávu. Nebyl tam vejfuk, takže šlo vidět rovnou na vyfukovy ventil rozvodu SV. Při přidávání šlehaly slabe modre plameny - ve dne neviditelne a při uzavření plynu z vysokých otáček šlehaly dlouhé a krásně oranžové. Nebo to bylo naopak? Už nevím...
[Propeller477]
(6.5.2010 23:07:25)
Mam pujčenej jeden staletej ruskej kousek.
[Hlade]
(6.5.2010 21:00:27)
Hlade: kdepas to koupil?
[ctibor]
(6.5.2010 20:27:17)
Tak jsem si s tím chvilku hrál. Buď sytá oranžová a nebo skoro tma tak nevim co si o tom myslet.
[Hlade]
(6.5.2010 20:21:28)
na 2T sem to vůbec nezkoušel, koukám ani v zahraničí toho moc nepíšou - maximálně to, co sem už zmiňoval - svíčka Ti ukáže, že je to bohatý, a u toho 2T to teda asi bude bohatší, ale člověk už nepozná, jak moc bohatý vlastně.. takže je to spíš o tom, že člověk zjistí, že to nemá nikde vyloženě chudý, než na přesný doladění směsi. + co sem zkoušel na 4T, tak svíčka ukazuje něco jinýho na motoru, kterej vytáčíš bez zatížení na místě, a něco jinýho, když je pak motor pod zatížením - u motoru pod zatížením byla směs bohatší při přidaným plynu.
Colortune is a good aid, providing you know how to use it.
If you go looking for an idle color like those you find on youtube, in track conditions you will most likely sease the engine about half way the braking distance for a the corner after the longest straight...
Top end is another question. Here you have to take acount for the enormous amout of heat wich is developed. In two strokes, the cool fuel is vital to cool the engine, as well as preventing loss of power through heat.
Teoretically you can just aim for a rich color, but you will never know how rich you are, and then your back to square one...
As a combination colortune/plug reading should get you a long way.
anebo tady něco -
http://www.bikechatforums.com/viewtopic.php?p=455047
[Něme_c]
(6.5.2010 14:16:44)
Hlade: přesně, skoušel sem to na babetě a na 354 a to samý. no dvoutakty hold potřebujou bohatější směs aby jeli. když sem sem na babetě nastavil na modrou, tak nejela a kuckala.
[Mira 354]
(6.5.2010 13:36:00)
Spojka kejva/panela
[Hlade]
(16.4.2010 6:54:41)
Příspěvků:
14
, poslední:
16.4.2010 16:42:30
37233.
všechno ostatní
Chci se zeptat na takovej detail. Jsou nějaký rozdíly mezi spojkama na kejvu a na panelku? Díky
Přidat příspěvek
jsou kompet jiný, jediná společná součástka jsou závlačky pružin, matice a podložka spojkovýho koše a rozpěrka. lamely jsou jiný korkový mají u panelky (stejně 634) zuby ven, u kejvy dovnitř, plechový mají u panelky díry - drží na čepech vnitřního koše, u kejvy má zuby ven. Vnitrní unašeče jsou uplně jiný, Spojkovej koš na první pohled je stejnej, jen panelkovej je vyšší (pokud bys poskládal panelkovou spojku do kejvačkovýho koše, bude se poslední lamela s obložením otáčet naprázdno - nebude aretovaná spojkovým košem). Sorry za sloh, snad je to trochu srozumitelný :-)
[Marlboro]
(16.4.2010 16:42:30)
Podle Seznamu náhradních dílů mají panelky typu 559/02 spojkové koše kývačkové.
[kriz]
(16.4.2010 12:17:59)
tak jsem to věděl očividně špatně, každý se učí.
[maspe]
(16.4.2010 9:54:44)
-buchtic-Je to ulně jedno když máš dobrej olej a dobře seštalovanou tak to chodí stejně
[kokoška]
(16.4.2010 9:45:28)
nicmene na panelku kejváckou spojku nedávej obraceně klidně,,,
[buchtic]
(16.4.2010 9:00:16)
chlapi beru zpět....na všech panelkovejch zuby ven na lamelach...ted sem to byl skouknout.-...
[buchtic]
(16.4.2010 8:59:13)
Takže je šance tak 50/50 že lamely budou stejný. To by šlo. :P
[Hlade]
(16.4.2010 8:54:38)
kokočka rozdíl mezi kejvačkovou a panelkovou je jasnej už na první pohled v plochym přítlačáku...
ale ten scan dokazuje že panelková je tedy jak s vnitřnim tak i vnejšim ozubenim na lamelach...
[buchtic]
(16.4.2010 8:46:02)
panelka
http://www.motocentrum-vitkovice.cz/i/Image/spojka_634.jpg
353
http://www.ses
a-moto.cz/obra
zky/minulost3/
jawa_250_typ_3
53/katalog/18.
gif
[kokoška]
(16.4.2010 8:42:38)
nechci kecat ale mám několik panelkovejch spojek a na jedný na obležených lamelách výstupky dovnitř a na další výstupky ven sem si prakticky jistý,,,můžete to také někdo potvrdit???
[buchtic]
(16.4.2010 8:30:44)
Hlade: Mohl bys ale vyměnit kompletní spojku kus za kus, pokud máš možnost.
[Ota]
(16.4.2010 8:28:21)
Hm... Neveselo... Tak to nebude tak expresní oprava jak jsem doufal. Díky
[Hlade]
(16.4.2010 8:07:56)
Liší. Kývačka má korkové lamely s výstupky dovnitř a panelka zvenku. Kývačka má kovové lamely s výstupky zvenka a panelka dovnitř uchycení na kolíky.
[kriz]
(16.4.2010 8:00:29)
pokud vím, tak lamely s obložením se neliší, liší se plechové lamely a to zásadně - panelka drží za kolíky a kejvačka za drážky ve vnitřním koši.
[maspe]
(16.4.2010 7:50:19)
O-kroužky kyvky
[Hlade]
(2.4.2010 9:25:45)
Příspěvků:
3
, poslední:
2.4.2010 11:40:26
36934.
všechno ostatní
Může mi někdo poradit správnej rozměr o-kroužků který těsněj kyvku u panelky? Všude jsem zatim našel jen číslo dílu ale rozměr nikde. Díky!
Přidat příspěvek
U rámu v těch plechovejch miskách jsou 28X34
[bars]
(2.4.2010 11:40:26)
tady zas někdo po ránu sežral šalamounovo hovno...
[No_-_name]
(2.4.2010 10:03:13)
používej vyhledávání O-kroužek je 25x20x2.5
[kokoška]
(2.4.2010 9:51:16)
Karbon v kanálech panelky
[Hlade]
(8.3.2010 21:48:40)
Příspěvků:
12
, poslední:
9.3.2010 10:48:39
36476.
Informace
Čau bando. Mam teď pod rukama jednu panelu, ale něco se mi na ní nezdá. Kolik karbonu v přepouštěcích kanálech a klice je ještě "normální"? Motor vypadá že moc najeto nemá zakatbonovanej je neskutečně.
Přidat příspěvek
Viděl bych to jako milánek, majitel je(byl) nějaký žudlal :-)
[Marlboro]
(9.3.2010 10:48:39)
jeste mne napada jedna vec : olej z prevodovky taky rad karbonuje :-)
[milánek]
(9.3.2010 10:32:23)
milánek: taky si řikám kdo by se u litinovýho válce sral se zvedáním přefuku ale nasviníno je tam dost tak nevim.
[Hlade]
(9.3.2010 10:13:38)
milánek: to mi něco připomíná :D
[No_-_name]
(9.3.2010 10:03:16)
no tak jestli nekdo sukal s casovanim jak ma moc zvedly prefuky a fluse mu to smes dolu driv nez utece dost vyfukem - ale to je dost vzacnej pripad dokurveni obvykle to byva presne opacne :-)
[milánek]
(9.3.2010 9:33:48)
DAWID.cz: tam bych se tomu nedivil... :D
[Hlade]
(9.3.2010 9:03:03)
děláš dřevákův motor ? :D
[DAWID.cz]
(9.3.2010 8:58:43)
Mj, jak přesně se projevuje odkecaný ložisko na klice?
[Hlade]
(9.3.2010 8:58:26)
milánek: Mam pocit že tam někdo dloubal do kanálů.
[Hlade]
(9.3.2010 8:57:02)
nekdo to porad jen hudlal na volnobeh + ucpany vyfuky + nejaky luxusni olej z pocatku ery motorismu :-)
[milánek]
(9.3.2010 7:24:42)
když sem rozdelal motor jetej na M6A byly černy přefuky ale i karbonem obalená klikovka...
[krf]
(9.3.2010 6:29:06)
no motor co je zakarbonovanej dole má nejspíš totálně zakarbonovaný vejfuky. no moc normální tam karbon nejni, pokud je to jen slabej černej povlak , tak je to ještě dobrý.
[Mira 354]
(8.3.2010 22:11:37)
Rozteč válců
[Hlade]
(18.2.2010 21:07:17)
Příspěvků:
13
, poslední:
19.2.2010 22:23:48
36128.
Tuning a přestavby
Zdárek bando. Může mi pls někdo změřit rozteč válců na 638 motoru? Zhruba, plus mínus cenťák. Momentálně se nedostanu do garáže a ráno bych to potřeboval vědět. Díky!
Přidat příspěvek
Marlboro: myslím že to hodnotil něco jako "fotka pro znalce" :-)))
[maspe]
(19.2.2010 22:23:48)
No name: tak, tak, nemohl jsem najít ve slovníku ten správný výraz :-)
[Marlboro]
(19.2.2010 18:53:18)
říkal že se jedná o něco silně technického :)
[No_-_name]
(19.2.2010 18:50:44)
maspe: taky dobrý :-) měl jsem spíš na mysli tohle
http://junkyard.wz.cz/photos/gas/ram/original/P7290002.html
:-) myslím že to byl GoergeB (nechce se mi to hledat), kdo zde prohlásil něco ve smyslu: "Pokud je na fotkách kulatý koberec a kocour, jedná se o obzválšť obtížnou operaci." :-) (nebo tak nějak to bylo)
[Marlboro]
(19.2.2010 18:01:01)
Marlboro:
http://www.jawamania.info/Files/moto/982/moto_982.jpg
nevím na co narážíš.... :-)
[maspe]
(19.2.2010 15:15:32)
maspe: rejpale :-) včera jsem mohl mít krásnou fotku do sbírky, když kočka v kuchyni očmuchávala motor z 350, ale než jsem jí stačil vyfotit tak utekla. Někoho mi to dost připomělo... :-)
[Marlboro]
(19.2.2010 14:33:08)
"vy jste to té pani udělal bez zakázkáče?" :-)
[maspe]
(19.2.2010 12:39:29)
vždyť já si dělám prdel :) Kdybych měl rejt dál, zeptám se proč měla sakra na ruce vazelínu :o) Jinak abych nebyl mimo, tak jsem to taky změřil, vychází mi to šuplérou na 97, skoro to vypadá že ona pověstná jawí přesnost se zde nekonala :)
[No_-_name]
(19.2.2010 9:50:52)
No_-_name: ale no tak :-) copak za to můžu, že v tom někdo vidí něco jinýho? :-) Připoměl jsi mi kolegyni z práce, která prohlásila: "Já si jí umeju a přijdu" (měla špinavou ruku od vazelíny) :-D
[Marlboro]
(19.2.2010 9:46:13)
Marlboro: ty tvý dvojsmysly chlape... "píst v troubě", "palec mi tam jde krásně suvně"... :-P
[No_-_name]
(19.2.2010 9:39:33)
Sice pozdě, ale potvrzuju, co napsal Deadman +/- 1 mm, měřil jsem na ojnicích, písty jsou momentálně v troubě :-)
[Marlboro]
(19.2.2010 9:26:44)
To myslim jsou... Díky!
[Hlade]
(19.2.2010 6:23:19)
97mm, pokud jsou svíčky uprostřed válců.
[Deadman]
(18.2.2010 21:45:40)
Říp pro nepražáky
[Hlade]
(11.11.2009 20:13:24)
Příspěvků:
27
, poslední:
13.11.2009 15:30:26
34561.
Srazy a sleziny
Tak je tu zase ta oblíbená otázka jako před každou podobnou akcí. Pojede tam někdo i odjinud než z Práglu? Konkrétně například ze Semil? Co Brku? :-P
Přidat příspěvek / Zobrazit všechny příspěvky
buchtic: ty prijed rovnou na 11 pod Rip...
[fvp]
(13.11.2009 15:30:26)
Ve Srazech je napsáno, že Belfast má otvírat ve 2. Takže na druhou...
[jstefajn]
(13.11.2009 11:42:48)
Na kolikátou budete v Bealfastu???mám to 3minuty od baráku...tak bych s mladou zašel..
[buchtic]
(13.11.2009 10:57:43)
Aby se mohl přidat Hlade ze Semil, navrhl jsem start z Jičína ve stejnou dobu, jako pojedete z Prahy (10_00). Cesta zabere asi hodinu, takže v 11:00 budem u zákazu vjezdu tam jak začíná to dlouhé stromořadí k Řípu. A zpět se mi velmi hodí jet přes Belfast, je to při cestě.
[jstefajn]
(13.11.2009 7:14:52)
Neregistruji se nikdy nikam. A na nálepku seru :-)
[Deadman]
(12.11.2009 23:00:01)
jstefajn: jedu.... :)
[Kuba z Neve]
(12.11.2009 22:50:28)
S Belfastem taky souhlasim, taky se mi nechce zpatky pres mesto velike, jehoz slava hvezd se dotyka...
[fido.175]
(12.11.2009 22:44:27)
Sem se teda registrovala, ale kdyby na me nevysla samolepka, nic se nedeje, na dneprostroj nic lepit nechcem. Pokud nebude obzvlast nehezky, vylet pres Belfast neni spatnej napad, vezmem to pak zkratkama dom, abychom se vyhnuli Praze :-)
[veverka]
(12.11.2009 20:32:56)
Pro vsechny: Tradicni a jedinecne samolepky obrzi jen registrovani ucastnici...(registrovani ve srazech)
[fvp]
(12.11.2009 16:56:31)
jstefajn: Tak ok, beru te za slovo a jsem rad ze dorazis. V kolik te asi tak muzeme cekat pod Ripem? To jen nahodou, abychom se neminuli...
[fvp]
(12.11.2009 16:54:23)
Copak kubo, nejedeš a sere tě to? Se "divím" že ti nevadí plky BRKa a CErina v tomhle dotazu.
[jstefajn]
(12.11.2009 16:48:45)
Ježiši stefajne tahni zase do hajzlu......
[Kuba z Neve]
(12.11.2009 16:35:21)
No nic, k věci. Zájemci o setkání se mnou mohli přijet loni na Jawaextrém nebo letos na jaře do Častolovic, že :-) Tak to, východočeši razící na Říp - v sobotu v 10 za Jičínem na výjezdu na Boleslav, tam co se odbočuje doprava na Liberec? Já tam budu.
[jstefajn]
(12.11.2009 16:08:58)
Kdyby bylo jako dneska, tak se nás tam sjede hodně. Dnes jsem potkal jen jednu bílou 350, má jí děda z Hertvíkovic, jezdí s ní do Kauflandu. Ostatní "motorkáři" už to asi zabalili.
[jstefajn]
(12.11.2009 15:50:21)
kuba: Jo, ty vydas za deset :-D
[veverka]
(12.11.2009 15:42:44)
veverka: neveklovskou bandou myslíš mě? :D :D :D
[Kuba z Neve]
(12.11.2009 15:20:44)
hipik:: prasečí nebo ptačí?
[Láďa [ČZ 477/472]]
(12.11.2009 13:27:40)
No my asi dorazime od jihu, jeste sme se ale nedomlouvali, jestli pojedem s neveklovskou bandou, nebo solo pres Prahu.
[veverka]
(12.11.2009 12:37:29)
ja pojedu z usti, jestli chripka odezni ...
[Hipik]
(12.11.2009 11:57:02)
Chehehe, to bych už tady nepitval, z bezpečnostních důvodů, bráchoj :))
[CErin]
(12.11.2009 11:36:56)
Výměna ložiska bez půlení
[Hlade]
(21.7.2009 6:20:12)
Příspěvků:
10
, poslední:
23.7.2009 6:12:42
32256.
Nejede nebo nestartuje
Jak jste si někteří už všimli potřebuju vyměnit ložisko na klice pod primárem. Jsem jaksi línej půlit motor a nemam na to momentálně zrovna moc času tak se chci zeptat jestli má někdo konkrétní zkušenosti s vytažením ložiska za drážku pro kuličky. Tenkrát se tu mihnul nějakej náčrtek stahováku kterej měl na konci ramen obroušený kuličky který se po vytrhnutí klece z ložiska zaklesli mezi kuličky v ložisku a ložisko se za ně vytáhlo. Teorie neni problém, spíš by mě zajímalo jestli už se to někomu taky prakticky poovedlo. Díky
A ještě drobnost. Nezná někdo rozměr závitu co je na klice? M18xněco
Přidat příspěvek
Tak už to vrčí!
[Hlade]
(23.7.2009 6:12:42)
Tak hlásim že se úspěch nedostavil, ovšem nutno říci že to nepřipisuju špatný technologii ale totálně přirostlýmu ložisku ke klice který po rozpůlení dostala dolu až flexa. Věřim tomu že za normální situace by se to podařilo.
[Hlade]
(22.7.2009 8:27:53)
Ota: Uvidíme. Zkusim to, když to nepujde tak to lousku uplně. Ráno dám zprávu jak to dopadlo, teď frčim pro díly a jdu jawit.
[Hlade]
(21.7.2009 14:27:22)
Já bych ten motor rozpůlil. Je to nejjednodušší řešení se zaručeným výsledkem. Když si všechno potřebné předem připravíš, je to práce max. na půl dne, i když budeš jó pečlivej.
[Ota]
(21.7.2009 13:56:26)
Bohužel, ten nikde nenajdeš, všude jsou jen vnější rozměry ložiska a koeficienty pro výpočty.
[Hlade]
(21.7.2009 12:33:12)
Nemám ten přípravek při ruce. Průměr kuliček jsem nejspíš našel ve strojnických tabulkách.
[GeorgeB]
(21.7.2009 12:26:04)
GeorgeB: Díky... asi se o to taky pokusim. Nemůžeš mi změřit průměr těch kuliček?
[Hlade]
(21.7.2009 10:11:22)
Můj stručný popis je tady:
http://jawamania.info/poradna/detail.aspx?questionid=28399
Stahováno za studena. Nalisování nového ložiska pomocí rozpěrného kroužku a závitu na klice. Podrobně to bylo v ještě starším dotazu,ale ten jsme také nenašel.
[GeorgeB]
(21.7.2009 9:43:21)
Kolik jsi měl ramen? 2? 3? Ohřejval jsi kartér? Jak to šlo? Nedaří se mi ten popis najít.
[Hlade]
(21.7.2009 9:15:42)
Mě se to povedlo. Postup jsem tady párkrát popisoval.
[GeorgeB]
(21.7.2009 9:11:39)
Kolaps J639
[Hlade]
(20.7.2009 7:12:16)
Příspěvků:
24
, poslední:
21.7.2009 11:58:26
32239.
Nejede nebo nestartuje
Mam pár otázek ohledně kolapsu mojí devítky. Předchvílí jsem chtěl jet do práce, normálně jsem odrazil od baráku, ujel asi dva km, najednou na zlomek vteřiny přestala táhnout a následně se mi bloklo kolo, takže jsem se spojkou zastavil, chvíli nádámám, asi po půl minutě zkouším prošlápnout a šlo to bez náznaku odporu. Natočil jsem ji, jede a někde z motoru se ozývá hrozný řinčení. Musel jsem do roboty tak jsem ji navzdory řinčení odvez domů a jel fagotem. Ještě dodám že jsem nedávno měnil gufero pod primárem. Rád bych slyšel vaše odhady co se kde mohlo drbnout či co. Díky
Jo, a v neděli jdem do polska tak by bylo fajn to do tý doby dát dohromady :D
Přidat příspěvek / Zobrazit všechny příspěvky
Ne, celej vrch je v pohodě když nepočítám nepatrný drbnutí díky chudý směsi po utržení toho gufera.
[Hlade]
(21.7.2009 11:58:26)
Oprava: "rozválcovaná".
[Ota]
(21.7.2009 10:31:41)
Nebyla ta fólie rozvlálcovaná pojistka pístního čepu:
[Ota]
(21.7.2009 10:31:13)
Tak hovno fešáci. Bohužel vyhrála moje prvotní doměnka. Rozpadlo se to nový gufero po primárem, dostal se bordel do ložiska a až potom jsem to zadrbal. Z ložiska jsem vytahal hrst krásně roválcovaný ocelový fólie, jen nevim z čeho to bylo, pružinka z gufera je v celku.
[Hlade]
(21.7.2009 6:05:00)
Hlade: zahlaď papírem prasátka a hurá na dlaších 25 tis. .-)
[BRK]
(20.7.2009 16:58:35)
Tak jsem to rozhodil. Kevej válec byl na dvou místech drblej. Co mě udivilo že ve válci neni ani stopa, povrch v tech místech vypadá naprosto stejně jako všude okolo. Zkoušim ten píst zabrousit podle fotek z jednoho z munulejch Kruciků :D Nebo bde lepší koupit novej píst a znova ho zajíždět?
[Hlade]
(20.7.2009 16:37:09)
No zatim na 63x vercajk udělanej nemám ale kdyžtak ho uděláme :-)
[BRK]
(20.7.2009 12:02:04)
maspe: Jo, na toho naběhnu hned jak vylezu z práce :D
[Hlade]
(20.7.2009 11:43:49)
Mr. Freeze: je to dvoutakt, v těhle teplotách se mi stihne i ve fávu dostatečně ohřát chladící kapalina tak, že se během dvou kilometrů otevře vnitřní chladící okruh (sepne termostat), takže bych to neviděl zase tak dramaticky :)
[Mustang]
(20.7.2009 11:31:22)
Hlade: pokud vím, tak tam někde poblíž pobývá ve svém brlohu BRK :-)
[maspe]
(20.7.2009 11:31:09)
to stejný se mě stalo taky akorát na dálnici...měl jsem zlomenej prostřední kroužek v levým válcu ale nic neudělal držel v drážce:) a chycený písty na válcích a krom toho jednoho prasklýho kroužku se jiným nic nestalo. Řinčelo to taky a řinčí to pořád protože z největší pravděpodobností je natáhlý oko na ojnici. Ale jezdím a kromě řinčení to nic jinýho nedělá a táhne pořád stejně.
[Martin 125/453]
(20.7.2009 10:43:54)
Hlade: na půlení ti stačí kus jeklu s dírama a pár šroubů a na skládání horkovzdušná pistole
[No_-_name]
(20.7.2009 10:39:05)
jak jsem přečetl nadpis, tak moje první myšlenka byla, že odešlo Vape - to je teď v módě, ale podle příznaků tipuju jako ostatní zlomený kroužek, případně vysypaný jehlový ložiko pokud máš klec
[Marlboro]
(20.7.2009 10:30:08)
No, kdyby náhodou. Nemá tu někdo v okolí přípravky na půlení a skládání?
[Hlade]
(20.7.2009 10:29:46)
ja si myslim ze si ju nezadrel ale skor ti praskol piestny kruzok kamaratovi spravila to iste 125-ka ked jej vytacal na mieste plny kotol
[Majlo33]
(20.7.2009 10:02:17)
Asi bych typnul prasklej krouzek co ti tam ted lita a dela desny rinceni.
[Havlis]
(20.7.2009 9:28:56)
Mr. Freeze: Díky za radu... Ty jsi nikdy nepospíchal...
maspe: Odpoledne to rozhodim.
[Hlade]
(20.7.2009 9:22:59)
Jinak pro příště, motorka po 2km se "skoro na plnej" nežene ;-) teda aspon já svoji ne, vždyt to je v tý době ještě uplně studený.
[Mr. Freeze]
(20.7.2009 9:18:00)
nemůže to být prasklý kroužek?
[maspe]
(20.7.2009 9:08:08)
Mates: Rozjezd ze zatáčky, dvojka, skoro plnej, benzín nedošel, na razervu jsem jel už od baráku.
Jaká je pravděpodobnost že by to bylo ložisko na klice?
[Hlade]
(20.7.2009 9:04:55)
Dvouklíč
[Hlade]
(10.7.2009 13:42:12)
Příspěvků:
10
, poslední:
12.7.2009 18:48:09
32040.
Tuning a přestavby
http://www.jaw
amania.info/tr
ee/images.aspx
?rootid=3751&n
odeid=221219
Čau bando, mam po čase opět stejnou otázku. Dá se tenhle buben bez velkejch úprav strčit na zadní kolo devítky?
Přidat příspěvek
čtyřkovej má stejně záchyt na štítu jako klasický jednoklíč, jen má klíče dva. Kdyžtak to nafotím (na moto) a hodím fotky do dat
[Marlboro]
(12.7.2009 18:48:09)
Jo, já vim že potřebuju čtyřkovej, jenže nevim jak přesně vypadá tak se radši zeptám ne? :D
[Hlade]
(11.7.2009 21:31:21)
tohle je dvouklíč z 638 ten tam bez úprav nedostaneš. Je lepší sehnat z 634, ten pasuje v pohodě, jen záchyt pro bowden budeš budeš muset projet větším vrtákem (bowdwen u zadní brzdy je silnější než ostatní), případně jestě uměrně zkrtátit lanko s bowdenem aby nebylo vytlemený do kola a pod.
[Marlboro]
(10.7.2009 21:28:43)
Maspeho odpověď tipuju na 1. místo v soutěži o příspěvek roku ! Vyhlášení vítězů by mohlo být 31.12.2009
[renfe]
(10.7.2009 21:05:11)
Hlade: sežen si dvoulkíč ze čtyřky ten tam pasuje na míru přesně.
[jefo]
(10.7.2009 20:29:41)
zadek neni proble zablokovat i s jednoklicem
[auuu]
(10.7.2009 19:09:57)
ja bych to tam nedaval... bez uprav to urcite nejde
[OndraJ640]
(10.7.2009 16:07:15)
Tohle je štít z přední brzdy 638. Záchyt reakce je tam jiný. Nikdy jsem nezkoušel dávat tenhle šít dozadu, ale čítám, že bez nějaké úpravy se to neobejde...
[Peterson]
(10.7.2009 14:05:41)
Maspe erekce jo?!:-D:-D:-P
[Mr.jawamyš]
(10.7.2009 14:03:59)
tipuju že budeš muset mít delší lanko. U devítly je záchyt erekce a lanko rovnoběžně
[maspe]
(10.7.2009 13:51:17)
Jeden babetýrskej
[Hlade]
(13.5.2009 10:35:09)
Příspěvků:
6
, poslední:
18.5.2009 6:11:55
30456.
Elektro
Mam menší problém s babetou. Pálí žárovky o sto šest a to i daleko silnější než tam maj bejt. Matně si vzpomínám že tenkrát někdo mluvil o nějakym regulátoru. Předpokládám že šlo o zkratovej regulátor. Nemá s tim někdo zkušenosti ať nevymejšlim vymyšlený? Díky
Přidat příspěvek
Tak prozatím vyřešeno. Šoupnul jsem tam usměrňovací můstek a 3 kousky desetivatovejch zenerovek na šest voltů. Na střídavý větvi to stabilizuje asi na 8.3V tak uvidíme jak dluho to ty žárovky vydržej.
[Hlade]
(18.5.2009 6:11:55)
Ještě existuje jedno odzkoušené řešení - otec kdysi na své 207 ze světelného okruhu prostě vyřadil jednu cívku ;-) (jsou celkem tři) a žárovky má i tak tuším 12V. Jezdí tak cca 10 let a svítí dostatečně, problémy s pálením žárovek ustaly.
[Šimon]
(13.5.2009 16:12:59)
Karlos81: některým nestačí ani to a než vyhazovat love za testy žárovek tak ten usměrňovač funguje naprosto spolehlivě, já ho měl a vše OK
[ЦЕрин]
(13.5.2009 15:07:52)
Mě teda 12V bába pálila, tak tam mám teď 24V a dokonce i na parabole je vyraženo 24V, tak tam asi má být. Mám teda 207 (jednorychlostní).
[myn]
(13.5.2009 12:18:16)
Ahoj, škoda utrácet za usměrňovač.... mám tam vepředu 21 W 12V a v zadu 10W 12V a v pohodě...
[Karlos81]
(13.5.2009 11:43:08)
http://www.fichtlkramek.cz/nahled/id_1110.html
[maspe]
(13.5.2009 11:40:27)
Šroub vačky
[Hlade]
(20.4.2009 8:55:38)
Příspěvků:
2
, poslední:
20.4.2009 14:22:49
29891.
všechno ostatní
Čau bando. Může mi někdo změřit jak dlouhej je šroub co drží vačku a rotor u 639. Potřebuju kopit novej a zapomněl jsem si to změřit. Díky!!!
Přidat příspěvek
šroub je M6 a dlouhý 65-70mm
[Martin 350/640]
(20.4.2009 14:22:49)
Omlouvám se ale za hodinu už je mi to k ničemu. Takže ...elá hop...
[Hlade]
(20.4.2009 13:06:30)
Novější
Starší
1
2
3
4
5