Den 1. - Přesun do hor

Začíná moje velká cesta.

Ráno vstávám v 7:00 a začínám se balit, plánovaný odjezd v 8:00. Asi po půlhodince zjišťuji, že nemůžu najít milánkovu karimatku, kterou jsem měl slíbenou na půjčení. Po chvíli obvolávání a dalšího hledání se dozvídám, že je pravděpodobně u Honzíka. Po další chvíli obvolávání Honzíka se domlouváme, že pro ni k němu zajedeme (není doma). Po půlhodince "ztraceného" času pokračuji v balení. V 9:00 startuji motor, během ohřívání fotím odjezd a vyjíždím směr Vídeň. Je hezky, teplota 12 stupňů, jasno.
Cesta přes ČR probíhá hladce, těsně před hranicemi podle očekávání a plánu dochází benzín. Nabírám na nejbližší benzince plnou (18 L, 550 Kč) a pokouším se sehnat Rakouskou dálniční známku, bez úspěchu. Poté, co totéž zkouším u další benzinky, tentorát Shell, dozvídám se, že známky na motorky prodávají jen v Rakousku. Ještě před polednem překračuji hranice, zastavuji u první benzinky. Dálniční známka na motorku na 10 dní stojí 4,60 EUR a po chvíli už zdobí (nebo spíš hnusí) plexi TDM. Cesta přes Rakousko je nudná, ve vídni najíždím na dálnici, nasazuji 150 km/h jako všichni ostatní. Po pár stech kilometrech zastavuji na odpočívadle abych poobědval. Zbývá už jen kousek k městu Graz. Hladce přes něj projíždím směrem na Klagenfurt a pomalu začínají hory. Užívám si dálniční tunely, nadjezdy. Ve 3 odpoledne nabírám kousek od Klagenfurtu plnou (17 L, 20 EUR), otáčím plynem a pokračuji na Villach. Kvůli nehodě je doprava odkloněna do města, a já pomalu ale jistě ztrácím orientaci. Samozřejmě jedu úplně jinam než mám. Po znovunalezení cesty (zajížďka asi 20 km) vyjíždím podle původního plánu směr Itálie. Protože mě jeden motorkář upozornil, že mám volný řetěz, zastavuji a provádím kontrolu. Je to pravda a tak zkoumám co se děje. Po chvíli zjišťuji, že je docela dost nerovnoměrně vytahaný a tak za pomoci klíče na rozetu z Jawy (stejná velikost jako matka osky zadního kola TDM) volím zlatou střední cestu, a sice v místě největšího napnutí mírné přepnutí a v nejvolnějším mírné nedopnutí. Celé to vypadá podezřele, protože před odjezdem jsem jej napínal (zřejmě na té méně vytahané části).

Pokračuji dál Itálií a to co jsem dřív považoval za hory se stává jen trapnou náhražkou hor. Neprozřetelně najíždím na dálnici a tak platím mýtné 3,60 EUR. Kdybych jel mimo, jedu prakticky stejnou cestou jen o malinko pomaleji. U města Tolmezzo sjíždím z dálnice a začínám se proplétat horskými serpentýnami. TDM krásně drží a klopí a únava z nudy z dálnice je hned pryč, beru to jako rozcvičku na další dny. Projíždím kolem Dolomit přes Forni di Sopra, Pieve di Cad, směrem na Cortina d'Ampezzo. Je 7 večer a podezřele rychle se stmívá. Nechal jsem se unést projížďkou a tak rychle hledám kemp - bezúspěšně, jak se zdá, tahle oblast je na kempy nějaká chudá. Krátce po osmé je už skoro tma a tak dávám zavděk cestě směrem na louku, která vypadá že je z dohledu ze silnice. Přejíždím obrubník (asi to zas až tak oficiální cesta nebude) a napůl hrabáním vyjíždím do strmého kopečka směrem k lesu. Mezitím co si vytipovávám místo kde postavím stan, slyším šramot a následně opodál nasedá po podivného tříkolového vozítka nějaký místní občan a odjíždí. Vypadá to podezřele, ale je pozdě a tak to házím za hlavu. Zkoumám okolí, jestli náhodou v tom místě odkud odjížděl nestojí nějaká chata, kde bych rušil a během toho objevuji asi o 20 m výš v lese mýtinku akorát tak pro stan a motorku. Ještě trochu toho hrabání a končím na mýtince. Za doprovodu baterky stavím stan, uklízím věci a pomalu se chystám k spánku. Ještě před tím posílám domů SMS, aby věděli že ještě žiju. Krátce po tom co si lehám si vzpomenu, že jsem ještě nevečeřel. Ani nemám moc hlad, ale donutím se do sebe dostat řížek a nejaké to ovoce, zítřek bude určitě náročný.

Usínám za zvuku asi 100 m vzdálené hlavní silnice, která mě uklidňuje že jsem a civilizaci a tak mě snad nikdo nepřepadne. Během noci mě probouzí: motorka s laďákem prohánějící se po horách, zvuk stíhačky (asi hlídají vzdušný prostor hranic) a po ránu i zima (zapomněl jsem dodatečné oblečení v kufru a nechce se mi ven ze stanu). Zdají se mi asi 3 sny, mimo jiné i to že jsem se ráno probudil a zjistil že nespím na osamoceném palouku ale na prostranství před nějaký, domem:-).